رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اضافه شدن ۲ بیمار کرونایی دیگر خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۴۹ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 16 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۲ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۴۹ نفر رسید.

او افزود: هر دو بیمار جدید جهرمی هستند؛ یک دختر خانم ۱۵ ساله و یک آقای ۶۹ ساله که هر دو در حال دریافت درمان‌های مورد نیاز هستند. هر دو بیمار با علائم مراجعه کرده اند.

رحمانیان با اشاره به شروع به کار برخی مشاغل در سطح شهر، گفت: در حالی که هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم، نیاز به رعایت هشدار‌ها بیشتر از قبل احساس می‌شود؛ فقط از فروشگاه‌هایی خرید کنیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

او اظهار کرد: تجمع در پاساژ‌ها و مکان‌های بسته به شدت امکان انتقال بیماری را افزایش می‌دهد و از مردم می‌خواهیم در هنگام خرید خطر شیوع بیماری را جدی بگیرند؛ قطعا حضور در مکان‌های شلوغ و سربسته خطر انتقال بیماری را بالا می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اظهار تاسف نسبت به انتشار شایعات مختلف در فضای مجازی، گفت: در شرایطی که نیاز به همدلی و همبستگی بیشتر از همیشه احساس می‌شود، متاسفانه شاهدیم که عده‌ای با انتشار مطالب غیر واقع و کذب سعی می‌کنند فضا را ملتهب کنند و گاهی قصد سوء استفاده‌هایی نیز وجود دارد. بسیاری از این دست مطالب بدون مستند علمی و عقلی است که نهایتا فضای روانی جامعه را دچار تشویش و التهاب می‌کند.

رحمانیان تاکید کرد: برای رفع ابهامات، ما خود را ملزم به پاسخگوئی به سوالات مردم عزیز می‌دانیم و هر جایی که نیاز به توضیح بوده از طریق رسانه‌های محترم شهرستان این کار را انجام داده ایم؛ لذا دانشگاه حق پیگیری و شکایت از شایعه سازان را برای خود محفوظ می‌داند.

او، درباره کمک‌های مردمی به دانشگاه نیز گفت: مردم کمک‌های نقدی خود را فقط از طریق شماره حساب‌های اعلام شده توسط دانشگاه واریز کنند هیچیک از افراد حقیقی یا حقوقی که در قالب‌های مختلف مبادرت به نشر اطلاعیه برای جمع اوری کمک می‌کنند، مورد تایید دانشگاه نیستند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار