رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تا امروز ۳۱ فروردین ماه ۹۹، تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در جهرم به ۱۷۶ نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۴۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 19 April 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد رحمانیان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جهرم اظهار داشت: تا امروز ۳۱ فروردین ماه ۹۹، تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در جهرم به ۱۷۶ نفر رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱۱ نفر در قرنطینه خانگی هستند و ۵۴ نفر از بیماران کرونا ویروس به بهبودی قطعی رسیده و از قرنطینه خانگی خارج شده اند.

به گفته وی ۷ نفر از مبتلایان که شرایط قرنطینه شدن در خانه نداشته و همین طور با توجه به شرایط بالینی بیماران نیاز به بستری در بیمارستان نبوده در نقاهتگاه دانشگاه علوم پزشکی جهرم نگهداری شده‌اند.

رحمانیان اظهار داشت: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در جهرم از طریق بیماریابی شناسایی شدند که این مهم نقش موثری در کنترل چرخه انتقال این ویروس در شهرستان داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: بیماریابی کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دانشگاه توانست الگوی بسیار خوبی برای مرکز استان باشد.

به گفته وی بیشترین رده سنی که در شهرستان درگیر بیماری بوده سن ۳۰ تا ۵۰ سال بوده که متاسفانه با از سرگیری فعالیت برخی از اصناف، طبق مصوبه وزرات بهداشت و شکل‌گیری مجدد رفت و آمد‌ها، نگران بالا رفتن شیوع انتقال بیماری در جهرم هستیم.

رحمانیان با اشاره به وجود ۸ هزار و ۳۳۱ بیمار مبتلا به فشار خون، ۴ هزار و ۱۴۷ بیمار مبتلا به دیابت و ۸۷۵ بیمار مبتلا به هپاتیت در جهرم، ادامه داد: متاسفانه افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از گروه پر خطر ابتلاء به کرونا ویروس هستند و از شهروندان عزیز می خواهیم اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کرده و از تجمعات و دورهمی پرهیز کنند.

عدم رعایت اصول بهداشتی موجب پلمب شدن 18 واحد صنفی در جهرم شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز اظهار داشت: به دلیل کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس، اصناف پرخطر بر اساس مصوبه وزارت بهداشت به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارند و در 48 ساعت گذشته 7 آرایشگاه و 7 مغازه اغذیه‌فروشی به دلیل فعالیت غیرمجاز پلمب و تعطیل شدند.

سید مجید ارجمند افزود: اصناف کم‌خطر مانند فروشگاه های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و بوتیک‌ها که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت اجازه فعالیت دارند اگر دستورالعمل بهداشتی پیشگیرانه کرونا ویروس را رعایت نکنند برای آنان اخطاریه صادر و در صورت عدم توجه به هشدارها پلمب می‌شوند.

به گفته وی در دو روز گذشته 2 میوه فروشی و 2 آجیل فروشی در جهرم به خاطر عدم رعایت اصول بهداشتی و توجه نکردن به توصیه و هشدار ها پلمپ شد.

سیدمجید ارجمند گفت: استفاده از ماسک و دستکش، گندزدایی سطوح به صورت مکرر و توجه به تراکم جمعیت و فاصله فیزیکی افراد در محل کسب از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه است که فروشندگان باید به آن توجه داشته باشند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌(غیر بیرون‌بر)، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی است.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار