جلسه ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی برای کمک به زیان دیدگان کرونا با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۳۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 12 April 2020

ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عصر امروز ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی در سال شهدای دولت استانداری به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد. آیت الله علما در این جلسه ضمن اشاره به لزوم توجه به امور مسلمین توسط مسئولین اظهار داشت: رویه اسلام، رسول خدا و ائمه اطهار تاکید بر این موضوع داشته و تاکنون با محوریت مساجد و حضور ائمه جماعت کمک های شایسته ای جمع آوری کنیم. هرکس به اندازه وسع خود کمک کرده اما بایستی با اهتمام هرچه بیشتر به فرمایش امام خامنه ای(ره) لبیک گفته و پرچمدار این موضوع باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: ملت شریف ایران تاکنون خوب به میدان آمدند؛ بطوریکه ۱۳ فروردین ماه که یکی از آیین سنتی مورد توجه مردم است اما نکات بهداشتی را رعایت کردند. بسیج و سپاه در جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی پای کار آمده تا پس از انجام به موقع اقدامات لازم گزارش عملکرد مناسبی نزد مقام معظم رهبری داشته باشیم. لازم به ذکر است که همه باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهد چراکه خدمت به مردم خدمت به خود بوده و این عمل به خود افراد بازمیگردد.

ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی تشکیل شد

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه جلسه ضمن اشاره به بالارفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا به دلیل تست گیری از بیماران سرپایی ابراز داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر شکل گیری رزمایش گسترده به جهت ایجاد خاطره ای خوش در زمان پساکرونایی مردم همچون سیل و زلزله پای کار آمدند؛ نمونه این رزمایش، تشکیل بسیج ۲۰ میلیون نفره در جنگ تحمیلی می باشد.

بازوند افزود: هم اکنون به واسطه تحریم های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در جنگ هستیم که خطر اقتصادی این ویروس کمتر از تحریم های بین المللی نمی باشد؛ با تلاش و کوشش می‌توان مشکلات پیش رو را برطرف کنیم. لازم به ذکر است که حضور نیکوکاران و افراد دارای تمکن مالی به کمک آسیب دیدگان حاصل از کرونا از جمله مبتلایان و افراد زیان دیده مالی موثر است. تاثیرات این کرونا ویروس بر اقتصاد، فرهنگ و اجتماع باید مدیریت شود؛ مدیریت این شرایط درصورت پای کار آمدن مردم امکان پذیر است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مساجد همچون جنگ تحمیلی و گذشته باید سنگر مقاومت بوده و کمک های مردم را جمع آوری کنند خاطرنشان کرد: افراد آسیب دیده زیر مجموعه خود را شناسایی کرده و کارفرمایان مشکلات کارگران را حل و فصل کنند. از صبح فردا به صورت خودجوش کارمندان برای کمک به آسیب دیدگان کرونا چندروز از حقوق خود را اهدا کنند؛ در این راستا استاندار، شورای معاونین و فرمانداران پنج روز از حقوق خود را به این امر اختصاص می دهند. همچنین در این زمینه نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هریک ۲۵ میلیون تومان به موضوع مذکور اختصاص می دهند. البته کمک های مردمی باید توسط استانداری، سپاه، نماینده آیت الله علما، بهزیستی و نماینده سمن ها سازماندهی و مدیریت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار