رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون برنج کشور و عضو انجمن برنج ایران از اختصاص 40 میلیارد تومان به خرید دستگاه‌های خشک‌کن در کشور خبر داد و گفت: بنا به ضرورت، این اعتبار به استان‌های گیلان و مازندران اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 26 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامبیز عباسی بعد از ظهر امروز در پنجمین گردهمایی برداشت مکانیزه برنج کشور که به میزبانی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم در توسعه مکانیزاسیون برنج، معاینه فنی است که برای دولت نیز بسیار مهم است، البته در این حوزه نیز باید یک مشوق تعریف کنیم و نیازمند ساز و کار اساسی هستیم.
وی اضافه کرد: در سال‌جاری از محل خط اعتباری سازمان جهاد کشاورزی، برای ایجاد یک‌هزار دستگاه خشک‌کن برنج در گیلان و مازندران مبلغ 40 میلیارد تومان اختصاص یافته است، زیرا در استان گیلان با 65 درصد خلا در این بخش مواجهیم و البته در مازندران با خلا کمتری مواجه هستیم اما به هر حال به‌دلیل وجود رطوبت بالا در این دو استان، ضرورت دیدیم که اعتباری برای آنها اختصاص یابد.
این عضو انجمن برنج ایران گفت: برای استان مازندران ظرفیت خشک‌کن تا 6 تن و در گیلان نیز با ظرفیت دو تا سه تن را در نظر گرفتیم که قیمت این دستگاه‌های خشک‌کن بین 30 تا 40 میلیون تومان است و البته آماده شنیدن و توجه به نظرات و درخواست‌های سایر استان‌های برنج‌خیز کشور هستیم.
عباسی با بیان اینکه کمباین برنج عمر زیادی ندارد و کارکرد آن در استان‌های خشک و مرطوب متفاوت است، افزود: به طور طبیعی و با توجه به شرایط و کارکرد هر استان باید نظارت‌ها و معاینه‌های فنی نیز بیشتر شود و حتی فراخوان بدهیم که خشک‌کن‌ها با چه الزاماتی در مناطق مختلف باید نگهداری و استفاده شوند.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون برنج کشور با اشاره به جذب 8 هزار نیرو در مراکز جهاد کشاورزی که در واقع احیای این مراکز در کشور بوده است، بیان کرد: باید از ظرفیت این مراکز برای آموزش و ترغیب کشاورزان به استفاده از مکانیزاسیون برنج استفاده کنیم.
این مسئول اظهار کرد: ما مصمم هستیم که برای پاسخ‌گویی به روند جانمایی و انتخاب متقاضی در سطح استان‌ها کارها به‌خوبی انجام شود، جانمایی و شناسایی از طریق استان‌های گیلان و مازندران نیز باید با دقت خاصی انجام شود.
وی در پایان گفت: یکی از تاکیدات دولت در این بخش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی است و هر استانی که آمادگی خود را برای بحث آموزش اعلام کرد، باید از آن استقبال کنیم.
در این جلسه فعالان بخش مکانیزاسیون استان‌های گیلان، فارس، گلستان و مازندران حضور داشتند و به ارائه نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار