همزمان با دهه کرامت؛
پروژه هاب ماهواره ای ایران با عنوان«هما»به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباطات و توسط استاندار خراسان رضوی افتتاح و راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 25 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در مراسم افتتاحیه این پروژه با بیان اینکه همزمانی هفته دولت با میلاد پر خیر و برکت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) یک اتفاق مبارک است گفت: در همین راستا افتتاح این پروژه بزرگ ملی از جوار بارگاه منور رضوی عملیاتی شد.

وی یکی از اصلی ترین نیازهای کشور در مواقع بروز بحران را مدیریت ارتباطات دانست و اظهار داشت: قطع شدن مجاری ارتباطی نخستین اتفاق پس از رخ دادن بلایای طبیعی از قبیل زلزله است که این مهم لزوم راه اندازی هاب ماهواره ای را ضروری می کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه هاب ماهواره ای توان برقراری ارتباطات به صورت متحرک از داخل هواپیما و خودرو را نیز دارد، تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه در مواقع بروز بحران های احتمالی امکان برقراری ارتباط بین مناطق مختلف در کوتاهترین زمان ممکن فراهم می شود.

رشیدیان با اشاره به قرار گرفتن ۶۵ درصد مساحت استان بر روی کمربند زلزله و ۳۵ درصد آن در مسیر سیلاب های فصلی، گفت: باید با فراهم کردن شرایط بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی، زمینه مدیریت بحران های احتمالی را فراهم کرد.

وی از وجود ۲۰ درصد از شبکه فیبر نوری کشور در خراسان رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین راه اندازی کریدور علم و فناوری رضوی در شهر مشهد نشان از تلاش های بی وقفه دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان رضوی دارد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) و هفته دولت، گفت: ایرانی ها مفتخر به حضور بارگاه منور رضوی در شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی خودشان هستند.

وی افزود: با توجه به ارادت ویژه همگی دولتمردان تدبیر و امید به آن امام رئوف و تقارن فرخنده هفته دولت با میلاد آن حضرت، مراسم افتتاح این پروژه مهم پس از ۱۲ سال تلاش بی وقفه مهندسان داخلی، امروز از مشهد آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار