رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت: تا کنون هشت نفر مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا در این شهرستان شناسایی شدند که نتیجه آزمایش ۲ نفر از آنها مثبت اعلام شد.
کد خبر: ۸۲۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 05 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر بندر برامکی، پنجشنبه در هفدهمین نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا در کازرون، افزود: در بیمارستان ولی عصر (عج) این شهر، ۳۰ تخت بیمارستانی برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته و افزون بر این، یک کمیته واکنش سریع نیز با یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران مشکوک در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: همچنین ۸۵ پزشک خانواده شهری و روستایی از آموزش‌های لازم برخوردار شدند تا بیمارانی که مشکوک به بیماری کرونا هستند به پزشکان متخصص که در بیمارستان یاد شده به طور ویژه مستقر شده‌اند، معرفی شوند.

رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان کازرون در مورد اقدامات پیشگرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری نیز گفت: تعطیلی سالن‌های غذا ‌خوری، رستوران‌ها، پلمب ۲ مکان عرضه قلیان،ارایه آموزش‌های عمومی، انجام تبلیغات رسانه‌ای و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی در مورد این بیماری، تشکیل ۹ کمیته در مساجد، واحد حمل و نقل شهرداری و بهداشت و درمان از جمله اقداماتی است که با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری صورت گرفته است.

برامکی اضافه کرد: همچنین کنترل ورودی‌های شهرستان با استفاده از سیستم‌های مجاز در چند نقطه شروع شده است و در آینده نیز با همکاری هلال احمر و سایر اداره‌ها، تمام ورودی‌های این منطقه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی همچنین در مورد کمبود مایع ضد عفونی و ماسک در کازرون اظهار داشت: یک کارگاه تولید ماسک با همکاری فرمانداری این شهرستان ظرف چند روزه آینده در این شهر راه‌اندازی می‌شود و کمبود موجود در این زمینه برطرف خواهد شد.

شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

بر اساس آمار رسمی که از سوی مسوولان تا ساعت ۲۳:۳۰ شامگاه چهاردهم اسفند 98، اعلام شد، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس 49 نفر است که 2 نفر جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده، با توجه به این امر سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار