جمعی از هنرمندان و مسئولان حوزه فرهنگ و هنر مازندران امروز شنبه همزمان با آغاز جشن‌های دهه پیروزی انقلاب اسلامی با حضور بر سر مزار هشت شهید گمنام آرمیده در پارک موزه دفاع مقدس استان در ساری ، با این شهیدان و آرمان‌های آنان تجدید پیمان کردند.
کد خبر: ۸۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 01 February 2020

اعضای کمیته هنری ستاد دهه فجر مازندران که شامل دستگاه های فرهنگی - هنری چون حوزه هنری ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سپاه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است ، بنا به پیشنهاد حوزه هنری به عنوان دبیر کمیته هنری این ستاد نخستین روز از دهه فجر را با حضور بر مزار شهدای گمنام آغاز کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در این مراسم از حضور اعضای کمیته هنری ستاد دهه فجر بر سر مزار شهدای گمنام به عنوان تجدید میثاق و بیعت آنان با خط سرخ شهدا نام برد و گفت : چه زیباست این حضور همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه فجر برگزار شد.

سردار عبدالله ملکی افزود : مدیران کل دستگاه های اجرایی که عضو ستاد هنری دهه فجر هستند به نمایندگی از هنرمندان مازندران در این مراسم شرکت کردند تا بگویند خط امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس همیشه ماندگار است.

وی ادامه داد : هنرمندان با کارکردهای خاصی که دارند و با بهره گیری از قلم، هنر و نوشتار خود می توانند نقش های تببین کننده خود را در زمینه انقلاب اسلامی و اعلام آن به نسل های جوان ایفا کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از کمیته هنری به عنوان یکی از کمیته های ماندگار ستاد دهه فجر نام برد و گفت که این کمیته می تواند در زمینه معرفی انقلاب نقش های بزرگی را ایفا کند.

وی ادامه داد : امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، تحول بزرگی ایجاد و این کاروان انقلاب با وجود ایشان حرکت کرد و ادامه مسیر این کاروان نیز با حضور افراد جان برکف همچوه شهدا محقق شد.

سردار ملکی گفت : شهدا ، افرادی از این جامعه بودند که با هجرت از تمایلات دنیوی برای ارتقای انقلاب و اهداف آن از خود گذشتند تا نهال انقلاب را از این طریق آبیاری کنند و اکنون پس از گذشت سال ها از شهادت آنها، وجود این گلزار شهدای گمنام به میعادگاهی برای تمامی اقشار جامعه مبدل شده است تا از این طریق همچنان اثرگذاری خود را ایفا کنند.

در این مراسم اعضای کمیته هنری ستاد دهه فجر مازندران ضمن غبار روبی مزار هشت شهید گمنام و قرائت فاتحه یاد و خاطره این جانفشانی ها را گرامی داشتند.

علاوه بر این یکی از شعرا به گویش مازندرانی اشعاری در توصیف مادران و پدران شهید گمنام خواند که در آن حال و روز این خانواده و چشم انتظاری هایشان ترسیم شد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار