معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پیش بینی کرد هوای پایتخت که طی ۲ روز گذشته برای گروه های حساس( از جمله بیماران قلبی و ریوی) ناسالم بوده تا عصر امروز سالم شود.
کد خبر: ۷۸۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 24 September 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد رستگاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منشا آلودگی طی دو روز گذشته غلظت آلاینده ازن نبوده است گفت: وجود گرد و غبار باعث افزایش آلودگی شده است.

وی افزود: غلظت آلاینده ازن در اثر گرما و تابش نور خورشید به وجود می‌آید و احتمال افزایش ازن تا پایان سال نیز بسیار کم خواهد بود.

رستگاری افزود: در دو روز گذشته غلظت آلاینده ذرات معلق گرد و غبار افزایش یافت و هوا برای گروه های حساس ناسالم شد.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه انتظار افزایش آلودگی هوا در ماه مهر وجود دارد گفت: با شروع مدارس و افزایش بار ترافیکی احتمال آلودگی هوا نیز محتمل است.

وی ادامه داد: وضعیت آلودگی هوا تابع ۲ عامل انتشار آلاینده ها از منابع مختلف از جمله خودروها و صنایع آلاینده و نیز مولفه های هواشناسی از جمله وارونگی دما است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران از مردم خواست برای کنترل آلودگی هوا تا حدممکن از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از تردد با خودروهای تک سرنشین بپرهیزند.

هوای پایتخت از بعدازظهر یکشنبه هفته جاری برای گروه های حساس ناسالم شد و روز گذشته، (اول مهر) نیز برای این دسته از افراد ناسالم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار