هشتمين دوره جشنواره بين‌المللي "زير سايه خورشيد" به مناسبت هفته كرامت در استان يزد با حضور مستقيم قريب 80 هزار نفر دوست‌دار و ارادتمند به اهل بيت(ع) برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 17 August 2015
به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام "مهدي مهدوي نژاد" مسئول كانون جوانان رضوي دارلعباده يزد كه برگزاري اين جشنواره را برعهده دارد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آياتي از كلام الله مجيد در اهميت ترويج شعائر ديني، مودت اهل بيت(ع) كه در مناسبت‌هاي مختلف به نمايش گذاشته مي‌شود را از همين سعائر خواند و گفت: برگزاري جشنواره "زير سايه خورشيد" نيز در همين راستا از هشت سال پيش در هشت استان كشور آغاز شد و اكنون به صورت بين المللي در 200 شهر و 20 كشور جهان در دهه كرامت برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به تشكيل 10 كميته در ستاد برگزاري اين جشنواره، از مشاركت 650 نفر به عنوان خادم برپايي اين جشن بزرگ در سراسر استان خبر داد و گفت: در مجموع استان و شهرستان‌هاي يزد قريب 80 نفر به عنوان مخاطب مستقيم با برنامه‌هاي جشنواره در ارتباط هستند.

اين مسئول با اشاره به ميزباني استان يزد از 9 نفر از خدام حضرت امام رضا(ع) از روز دوشنبه، يكي از مهمترين برنامه‌هاي جشنواره را برگزاري جشن بزرگ "زير سايه خورشيد" در آستان مقدس امامزاده سيد جعفر محمد(ع) شهر يزد با حضور اين خدام ذكر كرد.

وي در اين باره تصريح كرد: اين جشن پس از نماز مغرب و عشاي روز پنجشنبه 29 مردادماه كه همزمان با روز تجليل از امامزادگان و بقاع متبركه است برگزار خواهد شد و تجربه پارسال بيانگر حضور بيش از 30 هزار يزدي در اين مراسم است.

مهدي نژاد در مورد برنامه‌هاي خدام حضرت رضا(ع) به يزد نيز گفت: اين خدام از روز دوشنبه وارد استان مي‌شوند و از روز سه‌شنبه در 120 برنامه كه در هشت شهرستان‌هاي يزد، اردكان، ميبد، تفت، بهاباد، خاتم، مهريز و ابركوه و نيز سه ورستاي علي‌آباد، مزوير آباد و سانيج برگزار خواهد شد، شركت مي‌كنند.

وي با اشاره به حضور چهار روزه اين ميهمانان در استان، از اهم برنامه‌هاي آنان به ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران، تجليل از خانواده‌هاي پرجمعيت و ازدواج‌هاي ساده، حضور در جمع طلاب و روحانيان، بازديد از مهدهاي كودك، ديدار با نخبگان استان، شركت در برنامه‌هاي زنده رادويي و تلويزيوني، ملاقلات بيماران و نيز مددجويان بهزيستي، حضور در جشن گلريزان كانون اصلاح و تربيت يزد، حضور در مساجد و تجليل از خادمين فرهنگي، حضور در 15 جشن بزرگ مذهبي استان و غيره ياد كرد.

مسئول كانون جوانان رضوي دارلعباده با بيان اين كه جشنواره زير سايه خورسيد بزرگترين اجتماع فرهنگي مذهبي استان و يك جشن كاملاً مردمي است، از پخش مستقيم جشن روز پنجشنبه از سيماي استاني براي اولين بار و نيز برپايي خيمه‌گاه بچه‌هاي بهشت رضوي با حضور خدام آستان قدس علي بن موسي الرضا(ع) براي كودكان يزدي خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار