وزیر راه و شهرسازی:
محمد اسلامی: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در سال جاری، گسترش گیت‌های خروجی مرز شلمچه برای کنترل گذرنامه در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد ترددی روان از این مرز باشیم.
کد خبر: ۷۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 19 September 2019

محمد اسلامی امروز 28 شهریورماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در حمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات بهره‌برداری و توسعه در مرز شلمچه همزمان با تردد زائران اربعین حسینی در حال انجام است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در سال جاری، گسترش گیت‌های خروجی مرز شلمچه برای کنترل گذرنامه در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد ترددی روان از این مرز باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال شاهد گسترش 50 درصدی ظرفیت گیت‌های عبور و مرور و فضاهای مورد استفاده زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه هستیم و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی نیز در حال انجام است.

اسلامی بیان کرد: سال گذشته ظرفیت پارکینگ برای 20 هزار خودرو در مرز شلمچه آماده‌سازی شده بود اما امسال با توجه به پیش بینی افزایش تعداد زائران اربعین حسینی، این تعداد به 40 هزار خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تردد به وسیله قطار برای رسیدن به مرزها ادامه داد: با توجه به راه اندازی خط راه آهن تا منطقه صفر مرزی، زائران با استفاده از این ظرفیت می‌توانند از خرمشهر به پایانه مرزی شلمچه منتقل شوند.

اسلامی با بیان اینکه برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی، باید تمام پیش بینی‌های لازم صورت انجام شود، گفت: تمام برنامه‌ریزی های صورت گرفته در راستای این است که شاهد اتفاق غیرمنتظره‌ای در بازه زمانی سفر زائران اربعین حسینی نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد زائران اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه، عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، امسال نیز این زائران از مرز شلمچه تردد خواهند کرد و تمهیدات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

محمد اسلامی در ادامه سفر خود در پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی سه نوع فعالیت را برای اربعین حسینی در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند خدمات مناسبی را به زائران ارائه دهد و در این زمینه همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

وی افزود: ظرفیت سازی در پایانه‌های مرزی از جمله پایانه مرزی شلمچه و چذابه یکی از مهمترین فعالیت‌ها در این زمینه است. همچنین گسترش محوطه‌های پایانه‌های مرزی به ویژه در خوزستان برای به حداقل رساندن توقف در عبور و مرور در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های در حال انجام این وزارتخانه برای اربعین حسینی، بهسازی و کیفی سازی راه‌های منتهی به گذرگاه های مواصلاتی به ویژه در استان خوزستان است و این اقدام تا چند روز آینده و پیش از آغاز اربعین حسینی به پایان می‌رسد.

اسلامی عنوان کرد: دیگر اقدام وزارت راه و شهرسازی برای بحث اربعین توجه به سرویس‌های حمل و نقل زائران اربعین حسینی است. در این زمینه برای دسترسی زائران به پایانه های مرزی، ظرفیت لازم درحال ارزیابی و پیش بینی‌های لازم برای سفر زائران به صورت هوایی، ریلی و جاده‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه 8 هزار دستگاه اتوبوس برای تردد زائران پیش بینی شده است، گفت: در صورت افزایش تعداد زائران نسبت به آمار پیش بینی شده نیز 3 هزار دستگاه اتوبوس دیگر آماده خدمات رسانی هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروازهای هوایی به شهرهای مرزی همجوار با کشور عراق، تصریح کرد: این پروازها نیز برای جابه‌جایی مسافران متقاضی افزایش پیدا کرده است و زائران می‌توانند به کمک این پروازها خود را به مرزهای ایران برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار