رییس خانه صنعت ومعدن مازندران ابراز نگرانی کرد:
کد خبر: ۷۶۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 07 August 2019

 

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی به دلیل بدهی ها در آستانه تملیک از سوی بانک ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ما، مجتبی رضوی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه صادرات از معضلات مهم بخش صنعت به شمار می رود گفت: اتاق بازرگانی باید تسهیل امر واردات و صادرات را داشته باشد ولی عملا به حوزه واردات بیشتر پرداخته شده است.
این مسوول با بیان اینکه برای صادرات به بخش خصوصی قوی نیاز داریم تصریح کرد: ما بر مبنای شرح وظایف مشخص تحلیل های درستی برای توسعه صادرات داشته باشیم.
رضوی با بیان اینکه صادرات از معضلات و مشکلات بسیار مهم به شمار می رود گفت: صادرات به یک رابطه و تعامل بین المللی و وجود بخش خصوصی قوی نیازمند است.
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران خواستار تعیین تکلیف املاک تملیکی توسط بانک ها و ورود ان به چرخه تولید شد گفت: ۱۶۹ واحد تولیدی توسط بانک ها تملک شده بودند که برای رونق و احیای دوباره آن برنامه ریزی شده و در حال حاضر شمار آن به ۹۵ واحد رسیده است.
رضوی گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی در آستانه تملک بانک ها در استان و تقاضای جانشینی در استان وجود دارد و به دلیل بدهی، بانک ها تقاضای ان دارند که این واحدها به آنان واگذار شوند.
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران خاطرنشان کرد  در مجموع برای تعیین تملیک ۵۵۰ واحد تولیدی در استان برنامه ریزی شده و برخی از واحدهای تولیدی اعلام ورشکستگی کرده اند.
وی تصریح کرد: همچنین از مجموع ۵۵۰ واحد ۲۰۰ واحد تولیدی عملا غیرفعال و راکد هستند که به عنوان انبار اجاره داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار