مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در دیدار با دکتر شاعری تأکید کرد:
کد خبر: ۷۶۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 07 August 2019

 

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با هدف رفع موانع و ایجاد بسترهای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از زنان کارآفرین در شهرهای بهشهر، نکا، گلوگاه و خلیل‌شهر با دکتر علی‌محمد شاعری دیدار کرد.
این مقام مسوول در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های مشفقانه نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه تأکید کرد: شرق استان از نظر اشتغال و صنعت، نیاز به توجه بیشتری دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین به ظرفیت‌ها و بسترهای عظیمی چون تولید گسترده انجیر، انار، گوجه و برخی دیگر از محصولات کشاورزی منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: از دیرباز این محصولات کشاورزی به‌طور سنتی فرآوری می‌شده‌اند و زنان، محور محصولات فرآوری شده چون «رب انار»، «رب گوجه» و «سه شیره» نمونه‌های مشابه قرار داشتند.
قاسمی طوسی در ادامه بر گسترش هدفمند صنایع تبدیلی و همچنین توسعه مشاغل خانگی و حمایت از بانوان کارآفرین منطقه تأکید کرد و گفت: بیکاری مفرط، آسیب‌زا است و توانمندکردن زنان شرق استان با آموزش مهارت‌های مختلف و معرفی زنانی‌که مهارت دارند به بنگاه‌های مالی و تولیدی‌های بزرگ بخشی از برنامه‌های اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری است.
عضوشورای اداری استانداری در همین زمینه به یکی از بانوان کارآفرین اشاره کرد که سابقه فعالیت سنتی در تولید شیره انجیر، شیره توت، شیره انگور و رب گوجه داشت و تصمیم به ایجاد واحد صنعتی تبدیلی در شهرک صنعتی گلوگاه گرفت و با تلاش و آورده 20درصدی، تمام مجوزهای لازم را اخذ کرد و کار سوله را به اتمام رساند اما حدود یک سال است که در پشت صف تسهیلات منتظر است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: این واحد درصورت آغاز به‌کار، محصولات را در یک خط تولیدی به‌صورت صنعتی و بزرگ‌مقیاس فرآوری و به‌طور غیرمستقیم برای 40 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که آنان نیز غالباً از زنان بومی و سرپرست خانوار هستند.
قاسمی طوسی ضمن گلایه از یک سال وقفه ایجاد شده در مسیر یک سرمایه‌گذار گفت: این بانوی کارآفرین، وثایق مورد نظر بانک عامل یعنی پست بانک را نیز تأمین کرد اما هنوز موفق به دریافت تسهیلات و ادامه کار نشد و هنوز طرح به تولید نرسید.
این مقام مسوول ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار مازندران از حوزه بانوان گفت: وجود اینگونه صنایع تبدیلی در شرق استان، هم به «برندسازی» منجر و هم راهنما و انگیزه‌ای برای سایر زنان خواهد شد تا دست به کار شوند و در عمل استان را به «رونق تولید مورد نظر مقام معظم رهبری» برسانند.
دکتر شاعری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران و توجه ایشان به موضوع صنایع تبدیلی در شرق مازندران، قول پیگیری مساعد برای این مورد مشخص از طریق مدیریت پست بانک استان داد و مقرر شد صبح روز چهارشنبه با حضور بانوی کارآفرین گلوگاهی و مدیر این طرح، نماینده بانک عامل و رحیم بخشی مدیر دفتر سرمایه‌گذاری استانداری مازندران، موضوع پیگیری و مانع این طرح را مرتفع کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان این نشست با اشاره به آمار بالای بیکاری در شرق مازندران و ضرورت استفاده از فرصت «مشاغل خانگی» از این عضو مجمع نمایندگان مازندران خواست به اتفاق فرماندار و بخشدار نشست‌های ادواری در بخش‌های حوزه انتخابیه بهشهر، نکا، گلوگاه و خلیل‌شهر تشکیل دهند تا ضمن بررسی مشکلات مردم از نزدیک، برای رفع و حل مشکلات مربوط به حوزه بانوان تدابیر مشترکی اندیشیده شود که این پیشنهاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز با استقبال نماینده مردم شرق مازندران روبه‌رو و مقرر شد برنامه اجرایی این نشست‌ها توسط فرمانداری و بخشداری تدوین و با حضور دکتر شاعری و سرکار خانم دکتر قاسمی طوسی اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار