استاندار کرمانشاه گفت:متوسط درآمد سرانه در سال ۹۱ متوسط درآمد سرانه استان ۶ میلیون تومان بوده و این رقم در سال ۹۷ به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ رسیده است که رشد بسیار خوبی داشته است.
کد خبر: ۷۴۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ 01 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت : ۲۹ هزار واحد احداثی و ۶۶ هزار واحد تعمیراتی زلزله‌زده به بهره برداری رسیده است و این یعنی ۳.۵ میلیون مترمربع در کمتر از ۱۵ ماه ساخته شده است که یک رکورد بی‌سابقه است ، کل اعتبارات پرداخت شده در حوزه مسکن زلزله‌زدگان ۴,۳۷۵ میلیارد تومان بوده است و در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت به همراه داشته است.

استاندار کرمانشاه گفت: تمام واحدهای تخریبی ۶۴۰۰ واحد پروانه تخریب شده بود اما امروز ۸۹۶۰ پروانه صادر شده که اضافه بر واحدهای پروانه‌دار بوده است و تمام اعتبارات استان در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰۵۱ بوده و در سال گذشته این رقم به 1/500 میلیارد تومان رسیده که ۷۳۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۹۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ تخصیص یافته است.

وی در ادامه افزود : یکی از موفقیت‌های ما در سال گذشته کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری در استان بوده که در سال رونق تولید با حمایت از تولید امیدواریم نسبت به کاهش بیشتر بیکاری اقدام کنیم ، در بحث شاخص‌های  و در بحث اشتغال روستایی با احتساب اشتغال مناطق زلزله‌زده ۱,۳۳۷ میلیارد تومان سهمیه ابلاغ شد که ۱,۰۰۳ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۸۳ درصد آن پرداخت شده است و در رتبه اول قرار داریم که اینجا جا دارد از حسن توجه حضرتعالی تشکر کنیم که البته در بحث ساماندهی ، تجهیز و پایش نوار مرزی هم اکنون لازم است عنایت لازم را داشته باشید.

استاندار کرمانشاه به وضعیت شهری نیز اشاره کرد و گفت : در بحث قطار شهری کرمانشاه انتظار داریم اعتبار برآورد شده ۷۰۰ میلیارد تومانی آن تخصیص یابد تا فاز اول آن ‌را ظرف یک تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد : بازگشایی مرز خسروی از مطالبات جدی مردم استان کرمانشاه است که امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه حضرتعالی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: کرمانشاه به عنوان دهکده لجستیک غرب کشور تعیین شده که سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی را به همراه دارد اما این امر نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است ، پتروشیمی چهارم نیز با استفاده از ظرفیت سازمانهای توسعه گرا میتواند کمک بزرگی برای این استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار