نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه از ۵۰ هزار خدمت پرستاری به بیماران سیل زده استان خوزستان توسط پرستاران بحران در بیمارستان صحرایی حمیدیه خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 21 April 2019

سعید لک با بیان اینکه علی رغم اینکه در جریان سیل اخیر که روستاها و شهرهای زیادی در کشور خسارات دیدند، اما این پدیده طبیعی مغلوب همدلی و همراهی ایرانیان شد و فروکش کرد، افزود: قطعا مردم سیل زده کشورمان هنوز به خدمات مراقبت و بهداشتی درمانی نیاز دارند که به این منظور تیم های خدمت رسانی پرستاران در کنار سایر تیم های سلامت در شهر و روستاهای مورد نیاز مناطق سیل زده به ویژه استان خوزستان حضور یافته اند.

نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه اظهارداشت: ۵۰ نفر از پرستاران آموزش دیده مدیریت بحران، تکنسین اتاق عمل و هوشبری در دو گروه ۲۵ نفره از ۲۰ فروردین وارد استان خوزستان شده و در ارودگاه های جوادالائمه حمیدیه و ثامن الائمه تاکنون مستقر هستند.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر، تیم اعزامی پرستاران در محل اردوگاه و به صورت سیار در روستاهای اطراف در مجموع ۵۰ هزار خدمت پرستاری در قالب پرستاری از بیماران، پیشگیری، خودمراقبتی و توانبخشی، مشاوره کودکان و سالمندان، پانسمان، تزریقات، نوار قلب و علایم حیاتی و بررسی پوست و مو انجام شده است. 

نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه ادامه داد: همچنین پرستار سلامت جامعه، سلامت روان و سلامت سالمندی نیز، آماده ارائه خدمت به بیماران در مناطق سیل زده بوده و تا عادی شدن شرایط در استان مستقر خواهند بود.

وی افزود: بیمارستان صحرایی که پیش از این در کرمانشاه به دلیل بحران زلزله مستقر شده بود، در حال حاضر در اردوگاه جواد الائمه حمیدیه استان خوزستان مستقر هست و بخش‌های مختلفی از جمله زنان و زایمان، بخش عمومی و تخصصی، داخلی و اطفال دارد که در صورت شدت بیماری و نیاز مراجعه کنندگان به این بیمارستان اعزام می شوند.

لک، گفت: بیمارستان صحرایی در استان خوزستان تاکنون بیش از ۵ هزار نفر ویزیت رایگان متخصصین زنان، اطفال، داخلی، پوست، طب اورژانس و عمومی قرار گرفته اند. 

وی اظهار داشت: گروهی از پرستاران مدافع حرم نیز به منظور انجام اقدامات لازم و به عنوان مدافع وطن راهی کمک به مردم سیل زده کشور شده و ارائه خدمت می کنند.

نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه، افزود: جلساتی پیرامون نیازها و رفع مشکلات و مسائل برگزار می شود. همچنین هماهنگی با معاون درمان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مردم با حضور مدیر پرستاری این دانشگاه به صورت مستمر برگزار می شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار