مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت:در سیلاب اخیر 2200هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان خرمشهر خسارت دید که بیش از 2هزار هکتار از این رقم، خسارت وارد شده به مزارع گندم در غرب کارون بود.
کد خبر: ۷۳۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 21 April 2019

محمد مطرودی، مدیر جهادکشاورزی خرمشهر اظهار کرد:  در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی، تعدادی از کشاورزان، حاشیه رودخانه کارون را به عنوان محلی برای کشت گندم و جو انتخاب کردند که با بالا آمدن سطح آب در سال جاری، تمامی این زمین‌ها به زیر آب رفت و برآورد بیشترین میزان خسارات زمین‌های زراعی، در حاشیه رودخانه کارون بود.

وی افزود: در سیلاب اخیر 2200هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان خرمشهر خسارت دید که بیش از 2هزار هکتار از این رقم، خسارت وارد شده به مزارع گندم در غرب کارون بود.

مطرودی گفت: همچنین از 1500هکتار مزارع کشت جو، 115هکتار جو و 28هکتار مزارع کلزا خسارت دید؛ در حال حاضر نیز برآورد کلی میزان خسارات ناشی از سیلاب در شهرستان خرمشهر، به 1700میلیارد ریال رسیده است.

کشت پاییز سال گذشته در سطح 800 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان انجام و تولید بیش از سه میلیون تن محصول زراعی پیش بینی شده بود؛ اما به دلیل وقوع سیلاب در حوضه های دز، کارون و کرخه، برداشت نیمه دوم فروردین ماه جای خود را به خساراتی داد که سهم برداشتی مردم از زمین‌هایشان شده بود؛ در جریان سیلاب اخیر نیز مسوولان، شکستن برخی سیل‌بندها را تنها راه جلوگیری از ورود و پیش‌روی سیلاب به شهرها و روستاها میدانستند که نتیجه آن به زیر آب رفتن بسیاری از زمین‌های زراعی مردم خوزستان بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار