روستاهای منطقه آهودشت شوش در خوزستان در محاصره سیلاب هستند و به دلیل شرایط پیش آمده، اکنون در خانه بهداشت، مسجد و حسینه و برخی نیز در روستاها ساکن هستند. مردم این روستاهای گرفتار در سیلاب خواستار توجه بیشتر به این منطقه هستند.
کد خبر: ۷۳۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 18 April 2019
در منطقه آهودشت شوش روستاهای دوار، سید عباس، رگبه، مگران سه و دو، بیت یباره، بیت خلیفه، فهدکعب عمیر، مزرعه یک و ‌دو، همانند بسیاری از روستاهای خوزستان در محاصره سیل قرار دارند.
 
سال‌ها زحمت و تلاش مردم این روستاها برای زندگی‌شان؛ خانه، زمین، دام و ... حالا با وارد شدن آب به خانه‌هایشان، به یکباره از بین رفته است.

ساکنان این روستاها می‌گویند همه ما افراد بی‌نیازی بودیم اما حالا صدقه بگیر مردم شده‌ایم.
 

مردم این روستاها ضمن اشاره به کمک‌های مردمی، سپاه، ارتش، هلال احمر و سایر گروه‌های امدادی و خدماتی، از کمبود برخی امکانات رنج می‌برند و درخواست‌هایی دارند.

آن‌ها خواستار تسریع در پرداخت خسارات ناشی از سیل هستند و از عدم پرداخت خسارات در سال 95 گله‌مند و ناامید از جبران خسارات سیل اخیر هستند. 

آن‌ها همچنین به کمک‌های بلاعوض و سود کم دولت برای جبران خسارت‌ها نیازمند هستند تا بتوانند دوباره زندگی خود را بسازند.

در این روستاها شغل اصلی بسیاری از مردم کشاورزی است و آن‌ها از مسوولان درخواست کمک برای راه‌اندازی مجدد کشاورزی و احیای زمین‌ها و یا شغل جایگزین و فراهم کردن زمینه اشتغال هستند.
 

در این روستاها بسته‌های حمایتی باید مدیریت بهتری پیدا کنند و اکنون مردم این روستاها به لوازم ضروری مثل جیره خشک هم‌چون برنج و روغن و همچنین لوازم شوینده نیاز دارند.

کودکان و نوجوانان این مناطق به لحاظ روحی و روانی آسیب دیده‌اند و نیاز است با انجام کارهای فرهنگی از جمله اجرای برنامه‌های ورزشی، اهدای اسباب‌بازی و ... آن‌ها را دوباره به زندگی بازگرداند.

مردم این روستاها نیاز به روانشناسانی دارند تا با مشاوره دادن به آن‌ها، فضای نگرانی را از آن‌ها دور و امیدواری را به زندگی آن‌ها برگردانند.
 

مردمی که خانه‌ و زندگی خود را در سیل از دست داده‌اند درخواست دارند که کانکس‌هایی در اختیارشان قرار داده شود. همچنین باتوجه به پیش روی گرما در خوزستان، لازم است از نظر تجهیز محل اسکان به وسیله سرمایشی، اقدام شود.

مردم این روستاها نیازمند اقلام دارویی نیز هستند و یکی از مهمترین نیازهای دارویی آن‌ها، داروهای مُسکن است.

مردم این روستاها از آب‌های معدنی برای شرب استفاده می‌کنند اما برای رفع نیازهای بهداشتی خود مجبور به استفاده از آب جاری سیلاب هستند که این آب‌ها آلوده و امکان ابتلای مردم منطقه به بیماری‌های پوستی را تشدید می‌کند.

درخواست مردم این منطقه، تخیله هر چه زودتر آب از خانه‌های‌شان است تا بیش از این آسیب نبینند. آن‌ها همچنین از دولت می‌خواهند که برای مرمت و بازسازی خانه‌های‌شان، اقدامات اساسی انجام دهند.
 
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: سیلاب ، سیل خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار