کد خبر: ۷۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰ 08 August 2015
روزنامه قدس در ستون اخبار ویژه شماره امروز شنبه خبرهای زیر را قرار داده است:

بازگشت کشتی‌های تجاری پس از توافق

تابناک: خبرگزاری رویترز گزارش داد: نخستین کشتی باری بین‌المللی پس از توافق هسته ای، در هفته اخیر در سواحل ایران پهلو گرفت.

 به گزارش این خبرگزاری، شرکت کشتیرانی «اورگرین» تایوان که پنجمین شرکت کشتیرانی باری جهان است اعلام کرد ارایه خدمات به مقصد بندرعباس را از سر گرفته و نخستین کشتی این شرکت نیز روز چهارشنبه وارد اسکله‌های بندر عباس شده است.

انفجار در خط انتقال برق ایران به عراق

باشگاه خبرنگاران: بر اثر انفجاری که یک تأسیسات برق رسانی را در شرق عراق هدف قرار داد، جریان برق از ایران به عراق دچار اختلال شد.

رفع تحریم‌ یکشبه مشکلات را حل نمی‌کند

ایسنا: علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مراسم یادواره 15 تن از شهدای روستای لاشک بخش کجور، گفت: برداشتن تحریمها بدان معنا نیست که یکشبه همه چیز شکوفا شود، بلکه نباید اقتصاد مقاومتی را فراموش کنیم.

گروه 2+5 عربستان برای مقابله با ایران

انتخاب: روزنامه القدس العربی نوشت: عربستان سعودی برای مقابله با ایران، گروه 2+5را تشکیل می‌دهد. این منبع تاکید کرد ائتلاف مذکور شامل پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر و اردن خواهد بود و ائتلاف 2+5 را تشکیل خواهد داد.

حمله به پاسگاه انتظامی در مریوان

راه دانا: روز گذشته افراد ناشناس به یک پاسگاه نیروی انتظامی در مریوان حمله کردند و بدون توقف متواری شدند. این گزارش حاکی است، در این حمله، بجز خسارت جزئی از جمله شکستن پنجره پاسگاه، تلفات جانی گزارش نشده است. تا کنون هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

لغوهشدار سفر به ایران توسط فرانسه

جهان: دولت فرانسه طی بخشنامه ای، ایران را از فهرست حالت هشدار برای سفر اتباع خود، خارج کرد.

چین جنگنده پیشرفته به ایران می‌فروشد

قدس آنلاین: یک رسانه صهیونیستی مدعی شد چین 24 فروند جنگنده «جی10» به ارزش یک میلیارد دلار در اختیار ایران قرار می‌دهد. بنابر این گزارش پرداخت آن به طور نقدی نیست و قرار است بهای آن از محل صادرات نفت ایران از حوزه آزادگان به این کشور پرداخت شود. گفته شده است قیمت هر یک از این جنگنده‌ها حدود 40 میلیون دلار است.

ادعای سفر خبرنگار یهودی به ایران

فارس: روزنامه برجسته یهودیان آمریکا «جوئیش دیلی فوروارد» مدعی شده خبرنگاری به ایران اعزام کرده و توانسته گزارشی در مورد دیدگاه ایرانی‌ها در مورد توافق هسته‌ای و آمریکا و اسراییل تهیه کند. جین ایسنر، سردبیر این روزنامه در بیانیه‌‌ای گفته است: برای کسب این فرصت (دریافت مجوز)، دو سال با دولت ایران گفت‌وگو کردیم و امیدواریم این گزارش هدفمند را هفته آینده در وب سایت و روزنامه‌مان منتشر کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار