نشست مدیریت بحران استان با دستور کار مهار سیلاب‌های سطح شهر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 07 April 2019

محسن صادقیان معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد در نشست مدیریت بحران استان گفت: در خصوص مهارسیلاب‌های سطح شهر یزد جلسه‌ای با دستگاه‌های متولی برگزار شد که در این نشست برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شد.

وی افزود: در برنامه‌ی بلند مدت قرار شد آب منطقه‌ای و منابع طبیعی طرح مسیر کوه کاسه را تهیه کنند و طی برنامه‌ای این محدوده را ساماندهی کنند.

صادقیان با اشاره به برنامه‌ی کوتاه مدت در خصوص مهار سیل بیان کرد: در شهرستان تفت محدوده‌ی صادق آباد سیل بند‌هایی که وجود دارد باید ساماندهی شود تا بتوان ۵۰ درصد سیلاب را در آن محدوده مهار کرد .

وی گفت: در این نشست قرار شد منابع طبیعی به زودی طرح‌های مقدماتی برای سیلاب‌های سالجاری را تهیه و در چند روز آینده اجرایی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: در محدوده‌ی کوه کاسه پسماند‌های صنعتی و نخاله‌های ساختمانی مشکلاتی ایجاد کرده که دستگاه‌های متولی مقرر شد کارگروهی را برای ساماندهی پسماند‌ها و رفع مشکلات تشکیل دهند.

صادقیان ادامه داد: سابقه‌ی واگذاری معادن شن و ماسه در محدوده‌ی سیلاب‌ها بررسی شد که دچار مشکلاتی در واگذاری است که مقرر شد واگذاری‌های قانونی از سوی منابع طبیعی دنبال شود و اگر تخلفی در خصوص برداشت‌ها صورت گرفته از طریق قضایی موضوع پیگیری شود و با متخلفین برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار