دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نسبت به مصرف قلیان در بین جوانان هشدار داد و گفت: احتمال وجود مواد آغشته به آمفتامین با منشأ ماده مخدر شیشه در توتون قلیان‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۷۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 07 August 2015
علی شمشیری اظهار داشت: استان کرمانشاه در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از استان‌های پیشتاز و برتر کشور است و اقدامات بسیار سازنده‌ای در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و ... انجام شده است.

وی با اعلام هشدار نسبت به عواقب زیان‌بار و غیرقابل جبران مصرف ماده مخدر شیشه افزود: متاسفانه مصرف این ماده در میان بانوان تا حدودی شایع شده و با این پیش فرض که مصرف شیشه در تناسب اندام و لاغری آنها موثر بوده اقدام به مصرف می‌نمایند.

شمشیری انهدام سرشبکه‌ها و کارگاه‌های تولید مواد مخدر را سبب تنگ شدن عرصه فعالیت برای تولیدکنندگان مواد مخدر دانست و گفت: سال گذشته بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه  آموزش‌های لازم در بحث پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.

وی شماره تماس ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد را جهت ارائه مشاوره به افراد عنوان و بیان کرد: از شهریور ماه امسال برنامه‌های متنوعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با مواد مخدر خانمان سوز از سیمای مرکز کرمانشاه بر روی آنتن می‌رود.

شمشیری همکاری مردم در دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر راسبب پیشرفت در عرصه مبارزه با سوداگران مرگ دانست و گفت: نظارت بر مصرف قلیان در حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بوده و احتمال وجود مواد آغشته به آمفتامین با منشأ شیشه بر روی توتون‌های میوه‌ای قلیان‌ها وجود دارد.

وی با اعلام هشدار نسبت به خطرات و زیان‌های ناشی از مصرف قلیان افزود: مصرف قلیان تاحدودی در میان برخی خانواده‌ها رایج است که البته باید بدانند ممکن است قلیان مصرفی حاوی ماده مخدر شیشه بوده و به خطرات آن واقف باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار