در آستانه 16 مردادماه سالروز تاسيس جهاددانشگاهي؛
جهادگران سازمان جهاددانشگاهي استان يزد به مناسبت سالروز تاسيس جهاددانشگاهي با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد ديدار كردند.
کد خبر: ۷۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 05 August 2015
به گزارش تابناک یزد "مهدي باصولي" رييس سازمان جهاددانشگاهي استان يزد در اين ديدار با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين سازمان گفت: جهاددانشگاهي يك نهاد انقلابي است كه مقام معظم رهبري آن را جزو معدود رويش‌‌هاي اصلي انقلاب بيان كردند.

وي با اشاره به آغاز فعاليت‌هاي جهاددانشگاهي استان يزد از سال 1373، عمده فعاليت‌هاي اين سازمان را در چهار حوزه پژوهشي، آموزشي، فرهنگي و تجاري سازي ذكر كرد و گفت: سياست جهاددانشگاهي در حوزه پژوهش حركت در مرزهاي دانش براي دستيابي به عملكردهاي خاص و منحصر به فرد در كشور است.

وي بيان كرد: خوشبختانه تاكنون در اين مورد خوب عمل شده و اختراعات و دانش فني مناسبي كسب شده كه در صورت تجاري سازي قطعاً در خودكفايي كشورمان موثر واقع خواهد شد.

باصولي در همين رابطه به وجود گروه‌هاي پژوهشي تخصصي در اين سازمان و علاوه بر آن مراكز خدمات تخصصي تشخيص طبي، خاك و مصالح ساختماني، توسعه مديريت، مطالعات اجتماعي و نيز مركز خدمات تخصيي زيلو اشاره كرد.

وي با اشاره به توصيه نماينده ولي فقيه در استان در ديدار گذشته جهادگران استان مبني بر توجه به گياهان كم‌آبخواه در استان، اظهار كرد: در همين راستا از سال گذشته مركز خدمات تخصصي كشاورزي اين سازمان به ويژه در ترويج گياهان داوريي راه‌اندازي شده است و اقدامات مطلوبي تاكنون به انجام رسانده كه از ان جمله مي‌توان به ايجاد گلخانه‌هاي الگويي در استان اشاره كرد.

رييس سازمان جهاددانشگاهي استان يكي از راهبردهاي پژوهشي اين سازمان را عملياتي كردن ظرفيت‌هاي جهاددانشگاهي كشور در يزد برشمرد و در همين رابطه به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه با پژوهشكده رويان، استانداري و دانشگاه علوم پزشكي يزد به منظور ايجاد راه‌اندازي بانك خون بند ناف، بانك HLA و نيز ايجاد پژوهشكده مهندسي بافت اشاره كرد.

وي از تلاش براي فراهم كردن شرايط ايجاد پژوهشكده‌ مواد نوين و پژهشكده توسعه پايدار جهاددانشگاهي استان در سال‌هاي آتي خبر داد.

باصولي در ادامه با بيان گستردگي حوزه آموزشي جهاددانشگاهي استان، در بخش آموزش‌هاي بلند مدت از فعاليت دانشگاه علم و هنر با برخوداري از 6700 دانشجو در 80 كد رشته و در بخش آموزش‌هاي كوتاه مدت از فعاليت‌هاي اموزش تخصصي در قالب 8 مركز آموزش و دو دفتر آموزش در دانشگاه‌هاي استان خبر داد.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي گسترده حوزه فرهنگي از مهمترين اين فعاليت‌ها شعب خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) و خبرگزاري بيمن المللي قران(ايكنا)، مركز علمي گردشگري دانشجويان و غيره برشمرد و اعلام كرد: اخيراً نيز مجوز راه‌اندازي مركز توليد كالاهاي فرهنگي توسط جهاددانشگاهي استان يزد صادر شده است.

رييس سازمان جهاددانشگاهي يكي ديگر از حوزه‌هاي فعاليتي اين سازمان را تجاري‌سازي يافته و دانش‌هاي فني كسب شده در اين نهاد ذكر و در همين رابطه از پيگيري براي ايجاد يك شركت دانش بنيان و يك مركز كسب و كار در اشكذر خبر داد.

در ادامه اين نشست نيز آيت الله "محمدرضا ناصري" نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اظهار بياناتي رهنمودهايي را به جهادگران استان توصيه كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار