مدیر جهاد کشاورزی اردکان گفت: خشکسالی امسال340 میلیارد و 152 میلیون ریال به کشاورزان اردکانی خسارت وارد کرد .
کد خبر: ۷۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴ 03 August 2015
به گزارش تابناک یزدمحمدحسین وطن خواه گفت: واقع شدن در دشت کویری اردکان- یزد همیشه همراه با مخاطرات فراوان روبرو بوده بطوریکه سالانه بعلت افت آب های زیرزمینی و کاهش شدید کیفیت آب آبیاری محصولات کشاورزان سخت کوش شهرستان را با خسارت زیاد همراه می نماید.

مدیر جهاد کشاورزی اردکان تصریح کرد: در بخش زراعت از کل سطح زیرکشت گندم وجو که 530 هکتار را شامل می شد به علت خشکسالی و کمبود آب با افت 357 تنی مواجه شده است که برآورد ریالی آن بالغ بر سه میلیارد ریال اعلام می گردد .

وطن خواه با بیان اینکه در بخش باغبانی شامل باغات پسته ، انار، سیاه ریشه نیز خسارت خشکسالی جاری بین 10 تا 15 درصد برآورد می گردد اظهار کرد: میزان کاهش محصول 2618 تن گزارش گردیده که مبلغ ریالی خسارت بالغ بر 226.636 میلیون ریال می باشد.

وی افزود: در بخش دام ، خشکسالی های سال های اخیر باعث گردید بعلت تغذیه نامناسب میزان سقط جنین در دام ها به شدت افزایش یافته و دام های متولد شده نیز بعلت ضعف تغذیه ای مادر و در دوران شیرآوری از رشد مناسب برخوردار نبوده این امر باعث کاهش شدید دامداران مرتعی گردید بطوریکه خسارت ناشی از این امر در شهرستان بالغ بر 77.900 میلیون ریال براورد می گردد .

این مسوول عنوان کرد: در بخش تاسیسات زیربنائی کشاورزی خشکسالی های اخیر بیش از 190 رشته قنات رسمی شهرستان را با کاهش آبدهی مواجه نموده که جهت بهبود وضعیت ابی آنها حداقل احتیاج به مبلغی بالغ بر 17.250 میلیون ریال می باشد .

وطن خواه گفت: در بخش چاه های کشاورزی نیز سالانه بطور متوسط 12 حلقه از 184 حلقه چاه موجود در شهرستان به علت افت آبهای زیرزمینی از حیث اتنفاع خارج شده و احتیاج به جابه جائی دارند که میزان اعتبار لازم جهت این امر بالغ بر 15.000 میلیون ریال برآورد اعلام می گردد .

اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار