اولین کمیته استانی ایمنی آب با هدف برنامه ریزی در راستای حفظ و حراست از منابع آبی موجود در شهرستان مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 03 January 2019

ابراهیم علی دوست مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب استان یزد در کمیته استانی ایمنی آب در شهرستان مهریز از سامانه نوین گند زدایی آب در شهرستان مهریز خبرداد وافزود: سامانه نوین گند زدایی در سطح شهرستان مهریز اجرا می‌شود که در این طرح کلیه سیستم‌های کلرزنی دستی و گازی حذف شده است.

علی دوست با ارائه گزارشی از وضعیت نامناسب آب استان بیان کرد: ایمنی آب در راستای اطمینان پایدار و مقبولیت یک سیستم تامین آب آشامیدنی ضروری است.

وی ادامه داد: شهرستان مهریز دارای ۱۶ حلقه چاه داخلی و ۳ حلقه چاه استیجاری است که از لحاظ شیمی و فیزیک مشکل خاصی ندارند و اجرای تضمین کیفیت آب از نقطه آبریز تا نقطه مصرف هدف اصلی اجرای برنامه ایمنی آب هست.

حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز در این کمیته گفت: لزوم حفظ و حراست از منابع آبی موجود بیش از پیش احساس می‌شود و امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها و تصمیم گیری‌های خوب که در این حوزه، شاهد مشکلات کمتری در بحث تامین و ایمنی آب باشیم.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مهریز به اجرای نظام نامه مدیریت جامع کیفیت آب اشاره کرد و از مصوبات این کمیته گفت: مهمترین مصوبات این کمیته در راستای حفاظتاز حریم چاه‌های آب آشامیدنی شهر و روستا‌ها و ساماندهی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم چاه‌ها بود که این موارد باید کنترل شود تا مشکلاتی را دربرای تامین آب آشامیدنی سالم بوجود نیاورد.

وی تصریح کرد: اهمیت بررسی سلامت و ایمنی آب و ضرورت تعامل سایر دستگاه‌های اجرائی مبنی بر کنترل و ارتقای کیفیت و مباحث پیشگیری از آلودگی آب شرب سالم از موضوعات دیگر این کمیته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار