مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین:
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: برای استانداردسازی تجهیزات گرمایشی 2400 کلاس غیراستاندارد استان نیازمند 350 میلیارد ریال بودجه هستیم.
کد خبر: ۶۹۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 26 December 2018

تجهیزات گرمایشی 2400 کلاس غیراستاندارد است و به 350 میلیارد ریال بودجه نیاز داریم

عسگر علی جوانبخت امروز در گفت‌وگو با تابناک قزوین اظهار کرد: در مدارس استان قزوین 7 هزار و 220 کلاس استاندارد و 2 هزار و 400 کلاس غیر استاندار هستند.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد از کلاس‌های استان قزوین نیازمند استانداردسازی هستند، عنوان کرد: برای استانداردسازی 2 هزار و 400 کلاس نیازمند 350 میلیارد ریال بودجه هستیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: در شهرستان آوج 90 درصد کلاس‌های مدارس استانداردسازی شده و 10 درصد باقی‌مانده است.

این مسؤول افزود: در الموت شرقی و غربی هرکجا که گاز وجود دارد، استانداردسازی تجهیزات گرمایشی انجام شده ولی مدارسی که این انرژی را ندارند از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده‌ شده است. در ناحیه‌ی یک قزوین به دلیل اینکه الموت شرقی و غربی است، تجهیزات گرمایشی استاندارد در برخی کلاس‌های این منطقه وجود ندارد ودر کلاس‌ها برای سیستم گرمایشی از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده می‌شود به همین دلیل استانداردسازی این کلاس‌ها در اولویت کاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین است.

وی با بیان اینکه بیشتر در روستاها از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده می‌شود، ادامه داد: در آموزش‌وپرورش ناحیه‌ی دو قزوین و شهرستان آبیک و البرز به‌هیچ‌عنوان از این بخاری‌ها نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در شهرها که گاز وجود دارد، تجهیزات گرمایشی کلاس‌های مدارس استانداردشده و دانش‌آموزان می‌دانند که چگونه از این تجهیزات استفاده کنند.

جوانبخت اظهار کرد: در سال جاری 750 کلاس درس بر اساس استانداردهای لازم توسط پیمانکاری‌های مربوطه در حال استانداردسازی هستند.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت استان قزوین نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم درسال جاری پیشنهاد دهیم تا خیران مدرسه‌ساز در استانداردسازی تجهیزات مدارس ورود پیدا کنند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین عنوان کرد: اطلاعات مربوط به سیستم گرمایشی مدارس استان قزوین را جمع‌بندی و به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم تا در سال 98 بودجه لازم برای استانداردسازی این تجهیزات اختصاص یابد.

وی یادآور شد: طی سال گذشته آموزش‌های لازم به مدیران، معاونان و سرایداران مدارس انجام‌شده است و در سال جاری نیز این آموزش‌ها به‌منظور یادآوری مجدد برگزار می‌شود. در سال جاری گروه‌های مختلفی از مهندسان با هماهنگی آموزش‌وپرورش به مدارس به‌ویژه ابتدایی می‌روند تا به‌منظور پیشگیری از حوادث به دانش‌آموزان نکات و توصیه‌های ایمنی و نحوه برخورد با آتش‌سوزی و مقابله با آن را بگویند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار