کد خبر: ۶۹۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 15 December 2018

امام جمعه موقت اهواز بر مرزبانی فضای مجازی برای مقاببله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: بی بندوباری فاجعه بار فضای مجازی نشانه آزادی طلبی نیست بلکه نشانه عقب ماندگی است .

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته اهواز بیان کرد :لزوم مرزبانی مقابل شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای صیانت از امنیت همه جانبه کشور در شرایط کنونی یکی از الزامات است.


وی ادامه داد: اکنون همه مسایل کشور در معرض خطر بوده و همانگونه که نیازمند مرزبان برای دفاع از خاک و مرزهای ایران هستیم، برای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز نیازمند مرزبان هستیم .


وی اظهار داشت : داعش با هوشیاری تمام نیروهای مرزبانی، سپاه و سربازان گمنام امام زمان (ع) نابود شد اما فضای مجازی نیز ابزار دیگری در دست دشمن است .


وی تصریح کرد : در‌حادثه تروریستی اهواز خانواده های تروریست ها اعتراف کردند که این افراد از طریق فضای مجازی با داعش هماهنگی می‌کردند و این نشان دهنده خطرات این فضای اجتماعی است .


وی گفت: تاثیرات منفی بر باورهای مردم از طریق فضای مجازی اکنون در دستور کار دشمن قرار گرفته است ؛دشمن امروزه از هر راهی برای تاثیر منفی بر افکار مردم استفاده می کند که در چنین شرایطی باید هوشیار بوده و وزارت ارتباطات در این خصوص اقدامات جدی در دستور کار قرار دهد .


وی بیان کرد: مرزبانی شبکه های اجتماعی با آزادی مخالف نیست اما ایمن سازی فضای مجازی یکی از اقدامات طبیعی هر کشوری است .


امام جمعه موقت اهواز گفت: تا کی باید شاهد قربانی شدن هموطنان خود باشیم؛ برای حفظ امنیت کشور باید مرزبانی فضای مجازی را جدی بگیریم.‌


وی ادامه داد: اکنون از زبان مردم اهواز به قوه قضائیه و دادستان کل کشور نسبت به عملکرد وزارت ارتباطات شکایت می بریم که چرا فضای مجازی را برای دشمن باز گذاشته‌اند تا آن ها به راحتی با جوانان ما ارتباط برقرار کنند.


امام جمعه موقت اهواز در ادامه هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) را تبریک و وفات حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت گفت و اظهار داشت : بحث وحدت برای همه اقشار و همه اقوام لازم است و در راس آن، وحدت نخبگان جامعه است؛ این نخبگان از حوزه و دانشگاه بر می خیزند.


وی افزود: انقلاب ما تحت تاثیر عوامل زیادی است که برای استمرار این انقلاب به رغم میل استکبار جهانی و دشمنان، امسال جشن انقلاب را با شکوه بیشتری برگزار می‌کنیم .


وی تصریح کرد: دشمنان بارها و بارها مقابل قدرت انقلاب شکست خورده اند و بار دیگر شکست سنگینی خواهند خورد که لازمه آن وحدت حوزه و دانشگاه است .


امام جمعه موقت اهواز گفت: تقویت جنبش نرم افزاری و تحقق یافتن تمدن اسلامی و ارایه الگوی سبک زندگی شیرین ایرانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه ها، به روز رسانی حوزه های علمیه، وحدت نخبگان و انسجام ملی از آثار و برکات وحدت حوزه و دانشگاه است .


وی بیان‌کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به تنهایی مطلوب نیست بلکه این وحدت باید بین آحاد جامعه بخصوص قشر روحانیت و مردم تقویت شود.


وی گفت: برای برون رفت از بحران های اجتماعی تنها راه ، هماهنگی ، همدلی و وحدت بین اقشار مختلف بخصوص وحدت حوزه و دانشگاه است .


آیت الله حیدری تصریح کرد: مشکلات جامعه ما در پرتو وحدت و همدلی حل می شود؛ اکنون بحران های کارگری در‌ جامعه ما ایجاد شده که اگر همدلی باشد این بحران ها قابل کنترل است.


وی بیان‌کرد : در خوزستان بحران کارگری گروه ملی و هفت تپه را شاهد هستیم که تا اندازه ای کنترل شده و با حرکت تولید در این شرکت ها این مشکلات به حداقل می رسد .


امام جمعه موقت اهواز گفت: کارگران حق دارند که حقوق معوقه خود را طلب کنند اما ایجاد محیط امن برای آینده ای روشن در پرتو همدلی و وحدت است .


وی تصریح کرد : علمای خبرگان، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان استانی و کشوری تلاش زیادی برای رفع این مشکلات داشتند و نامه ای در این خصوص به ریاست جمهوری ارسال شده و در آن اقدام فوری برای حل مشکل این دو مرکز صنعتی خواسته شده است .


آیت الله حیدری اظهار داشت : بازگشت مالکیت این مراکز صنعتی به دولت یکی از خواسته های این مسئولان است؛ خصوصی سازی تا اندازه ای در این زمینه ضعیف عمل کرده اما اگر راهی برای بازگشت این دو مرکز به دولت نیست ،حداقل به ارگان های نظیر خاتم النبیاء داده شود تا این مراکز جان دوباره ای بگیرند.


وی بیان کرد : امید است دولت و دولتمردان به پیشنهادات سازنده علما و مسئولان استان توجه ویژه ای داشته باشند و خط پایانی به سابقه نابسامانی در این شرکت ها بکشند.


وی افزود: همچنین به تازگی طرحی را مجلس مبنی بر بالا بردن حقوق کارمندان در مناطق جنگی مصوب کرده اما متاسفانه برخی از شهرها که در زمان جنگ جزو مناطق جنگی بوده اند در این مصوبه جایی ندارند ؛ شهرستان های کارون ، سردشت دزفول و باوی از این مصوبه حذف شده و این تبعیض ناروایی است .


وی گفت: دبیران و معلمان از اقشار بسیار زحمتکش جامعه هستند و محروم‌کردن آن ها از این افزایش حقوق قابل قبول نیست .


امام جمعه موقت اهواز گفت: از وزارت کشور ، سازمان نیروهای مسلح که مجری این برنامه است خواستاریم نسبت به رفع این مشکل اقدام جدی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار