مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور مطرح کرد؛
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری آب، توسعه‌ی کشت گلخانه‌ ای است.
کد خبر: ۶۷۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 27 October 2018

علی اشرف منصوری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در جلسه ستاد راهبری شهرک های کشاورزی در یزد، با اشاره به آمادگی ۲۵۰ هکتار شهرک کشاورزی در استان یزد گفت: باید شهرک‌ها را در حجم و گستره بیشتری دنبال کنیم.

منصوری با بیان اینکه استان یزد یکی از کم بارش‌ترین استان های کشور است افزود: مردم این خطه از آب بهتربن استفاده را می‌برند.

وی گفت : یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ، توسعه تولید و افزایش بهره‌وری آب و اشتغال ، توسعه‌ی گلخانه‌ها است.

منصوری ادامه داد: وقتی دغدغه ما تثبیت جمعیت روستا و فعالیت‌های روستایی است با احداث گلخانه‌ها در اراضی مربوط به روستاها این نگرانی کاهش جمعیت روستایی برطرف می‌شود.

پنج درصد آب مصرفی یزد در بخش کشاورزی استفاده می شود
سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: رویکرد کشاورزی استان یزد به دلیل محدودیت‌های بارندگی با میانگین ۸۲میلیمتر در ۲۵ سال اخیر به سمت کشت‌های متراکم، گلخانه‌ای و پرورش دام و طیور رفته است.

سجادی پوربا اشاره به تولیدات یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن محصولات کشاورزی در یک سال گذشته افزود: نیمی از تولیدات در استان از طریق پنج درصد آب مصرفی بخش کشاورزی تامین می شود.

وی باتوجه به مشکل کمبود آب با ۲۲ درصد تولیدات جایگاه دوم و با ۱۴۰ هکتار سطح زیر کشت رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

سجادی پور با اشاره به اینکه اکثر میوه‌های تولیدی استان باید در گلخانه ها کشت شود گفت : در تلاشیم سبزیجات را هم از فضای باز به گلخانه‌ها انتقال بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار