مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه‌یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش از تجهیز 600 مدرسه عشایری به سیستم کامپیوتری خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 26 July 2015
علی‌نقی یزدان‌پناه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اردوی دانش‌آموزان عشایر کشور که در اردوگاه ثامن‌الحجج برگزار شد، با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان عشایر از لحاظ آموزشی در سطح قابل قبولی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: ما باید دانش‌آموزان را با اقلیم‌های متفاوت به سمت همدلی و همزبانی که خواسته مقام معظم رهبری است سوق دهیم.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اردو محل درس دادن غیر مستقیم به دانش‌آموزان و همچنین محل تبادل و گفت‌وگو است.

وی به نقش موثر گفت‌وگو اشاره کرد و افزود: امروز در سطح بین‌الملل شاهد نقش موثر گفت‌وگو در جریان مذاکرات هسته‌ای بودیم که فرهنگ گفت‌وگو باید از مدارس آغاز شود.

یزدان‌پناه در ارتباط با برنامه‌های شانزدهمین اردوی دانش‌آموزان عشایر، اعلام کرد: در این اردو بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی احیا می‌شود و همچنین در مراسم شبی با قرآن گرایش دانش‌آموزان به قرآن تقویت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گزارشی از موفقیتهای آموزش و پرورش در بخش عشایر، بیان کرد: بعد از تأسیس مدارس عشایری هیچ کانون مدونی برای حمایت از این مدارس وجود نداشت تا اینکه اساسنامه مدارس عشایری تصویب شد و بر اساس آن به سه استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان خدمات خاص ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته 17 هزار دانش‌آموز در مراکز شبانه‌روزی عشایری تحت تعلیم آموزش‌های قرآنی قرار گرفتند.

یزدان‌پناه از افزایش 2.2 درصدی کتابخانه‌های مدارس عشایری خبر داد و افزود: سال گذشته 6 هزار و 205 دانش‌آموز پیش دبستانی در مناطق عشایری تحصیل می‌کردند که امسال این تعداد به 8 هزار و 706 نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه‌یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 600 مدرسه به لپ‌تاپ مجهز شده است، بیان کرد: این تجهیزات با هزینه‌ 20 میلیارد ریالی صورت گرفته است که در مقایسه با سال گذشته، 36.5 درصد رشد داشته است.

وی تعداد کانکس‌های آموزشی را هزار و 83 دستگاه اعلام کرد و گفت: این تعداد با رشد امروز به هزار و 134 دستگاه رسیده است.

یزدان‌پناه در پایان یادآور شد: شمار مراکز شبانه‌روزی عشایری از 172 مرکز به 181 مرکز ارتقا یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار