مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه در حالی که قرار بود سه ماه پیش برگزار شود، بنا بردلایل نامعلوم لغو شده است.
کد خبر: ۶۶۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 02 October 2018

به گزارش تابناک، مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه در حالی که قرار بود سه ماه پیش برگزار شود، اما بنا بردلایل نامعلوم لغو شد تا ابهامات در خصوص این رشته شدت پیدا کند، رشته‌ای که بزرگان زیادی مثل کیانوش رستمی، کوروش باقری و کیا قدمی به ورزش ایران‌ور کرمانشاه معرفی کرده است این روزها در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

در میان دلائل مطرح شده در مورد عدم برگزاری مجمع هیأت وزنه‌برداری، داستان قدیمی و کهنه اختلاف علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری با بابک سلیمی رئیس هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه دوباره سرباز کرد تا از آن به عنوان مهم‌ترین عامل اتفاقات اخیر این رشته یاد شود، اختلافی که سال‌هاست نمایان شده و حتی به جدال لفظی آن‌ها در رسانه‌ها نیز کشیده شده است، تا جایی‌که هم سلیمی و هم مرادی یکدیگر را به خیانت علیه وزنه‌برداری کرمانشاه متهم می‌کنند.

مشکلات سلیمی با مرادی زمانی شروع شد که وقتی وی در شورای فنی فدراسیون وزنه‌برداری حضور داشت نسبت به برخی از رفتارهای رئیس فدراسیون معترض می‌شد که همین مسئله موجب شد این 2 مدیر کرمانشاهی با یکدیگر اختلاف پیدا کنند و پس از آن نیز مرادی از سمت ریاست هیأت وزنه‌برداری کرمانشاه کنار گذاشته شد.

انتخاب نخست اداره ورزش سرپرست جدید هیأت وزنه‌برداری پس از پایان یافتن دوره مدیریتی بابک سلیمی‌، علی‌رضا صیدی کارشناس این اداره بود، بر همین اساس، وی به فدراسیون پیشنهاد شد اما علی مرادی با این پیشنهاد مخالفت کرد و عباس عباسی را به عنوان سرپرست هیأت معرفی کرد.

عباسی برادر حسن عباسی فعال و تحلیل‌گر مشهور سیاسی است که چند سالی‌ست در اداره ورزش کرمانشاه مشغول به فعالیت است و یکی از مدیران باسواد و کاربلد اداره ورزش محسوب می‌شود که در زمان مدیریت مجتبی جوهری برای مدتی محدود از فعالیت در این اداره کنار گذاشته شد.

عباسی در نخستین اظهارنظر رسمی خود با خبرنگار فارس، با بیان این که مرادی و سلیمی با یکدیگر اختلاف دارند، اظهار داشت: اگر می‌توانستم کاری برای وزنه‌برداری کنم حتما مرادی و سلیمی را آشتی می‌دادم، فکر می‌کنم مهم‌ترین وظیفه‌ام، همین کار باشد، به همین ‌خاطر سعی می‌کنم آن را انجام بدهم.

اما عباسی نیز پس از 2 ماه از حضورش در هیأت وزنه‌برداری از سمت خود برکنار شد تا وضعیت این رشته نسبت به قبل پیچیده‌تر شود؛ هرچند اداره ورزش نسبت به این تغییر سکوت کرده است، اما براساس برخی اخبار غیررسمی، عباسی به زودی به عنوان جایگزین جلال عزیزی در بخش معاونت اداره ورزش به کار خود ادامه خواهد داد.

سوال اینجاست، سرپرست جدید هیأت وزنه‌برداری چه کسی است؟ براساس اخباری که در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفته، سعدی رشیدی یکی از معاونان اداره ورزش و جوانان محتمل‌ترین گزینه برای این پست محسوب می‌شود.

*تاریخ برگزاری مجمع هیأت وزنه‌برداری مشخص نیست

بابک سلیمی در گفتگو با خبرگزاری فارس در کرمانشاه، در خصوص عدم برگزاری مجمع هیأت وزنه‌برداری در دوره‌ای که مدیریت این هیأت را در اختیار داشت، اظهار داشت: ما مشکل خاصی برای برگزاری مجمع نداشتیم، همه چیز مهیا بود، ثبت‌نام‌ها از نامزدهای پست ریاست هیأت به صورت قانونی برگزار شد، فضا برای برگزاری یک مجع قانونی و آزاد فراهم بود، اما رئیس فدراسیون تمایل نداشت مجمع برگزار شود.

رئیس سابق هیأت وزنه‌برداری کرمانشاه با اشاره به دیدگاه ارسلان حسینی مدیرکل وقت اداره ورزش و جوانان استان نسبت به اتفاقات این هیأت، اظهار داشت: تصور می‌کنم اداره ورزش در جریان این اتفاقات قرار داشت، اما مطمئن هستم نیت حسینی کمک به وزنه‌برداری کرمانشاه بود، یعنی ایشان نمی‌خواست به این رشته آسیب وارد شود و اگر کاری هم انجام می‌داد از سر خیرخواهی بود.

وی با بیان اینکه تاریخ برگزاری مجمع هیأت وزنه‌برداری مشخص نیست، افزود: قرار بود به زودی مجمع برگزار شود، اما با توجه به اتفاقات اخیر و جابجایی که در هیأت صورت گرفته، برگزاری مجمع نیز به تاریخ دیگری موکول شده است.

سلیمی با تکذیب خبر بازنشستگی خود، تصریح کرد: این خبر صحت ندارد چون من در حال تدریس هستم و هنوز شاغل محسوب می‌شوم، بنابراین بدون هیچ مشکل خاصی در مجمع هیأت وزنه‌برداری ثبت‌نام خواهم کرد.

بدون شک نهادهای نظارتی باید نظارت بسیار محکم‌تر و دقیق‌تر به اتفاقات اخیر وزنه‌برداری کرمانشاه داشته باشند و تحقیقات خود را درباره تخلفات احتمالی و پشت پرده انتخابات مجمع آغاز کنند تا اگر تصمیمی خارج از چارچوب و به صورت ناعادلانه توسط برخی افراد تاثیرگذار گرفته شده قاطعانه با آن‌ها برخورد کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار