امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که بسیاری از اتفاقات ناگوار و حوادث به دلیل عدم فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه به وجود می‌آید،‌گفت: سیستم‌های گرمایشی خطرساز باید از مدارس کشور حذف شود .
کد خبر: ۶۶۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 01 October 2018

آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در جریان دیدار باکارکنان آتش نشانی یزد با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه نسبت به رعایت موارد ایمنی اظهار کرد: تمام مردم در منازل، محلهای کار و مزارع باید نسبت به رعایت موارد ایمنی از جمله در حوزه حریق آگاهی لازم را داشته باشند .

وی با اشاره به این‌که سال‌های گذشته در نقاط مختلف کشور اتفاقاتی در زمینه گازگرفتگی به وقوع می پیوست افزود: عمده موضوعی که باید در این زمینه و برای جلوگیری از چنین اقداماتی انجام شود، بحث فرهنگ سازی است چرا که بیشتر این حوادث ناشی از عدم اطلاع مردم است .

امام جمعه یزد تصریح کرد: به مدارس هم باید حتما سفارش شود که گرمایش آنها به صورت شوفاژی و غیرقابل دسترس باشد که خدای ناکرده برای دانش آموزان اتفاقی نیفتد .

ناصری یزدی گفت: متاسفانه در فصل زمستان برخی وسایل غیراستاندارد در سطح جامعه مورد استفاده و یا فروش قرار می گیرد که این موارد خدای ناکرده می تواند زمینه ای برای ایجاد حریق و مشکل باشد .

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی هم باید آگاهی و تخصص خود را افزایش دهند و هم در مسائل دینی و اعتقادی و هم در مسائل تخصصی باید مطالعات لازم را داشته باشند تا هر نیروی آتش نشان در طول دوره تخصصش و پس از بازنشستگی به عنوان یک کارشناس خبره مورد استفاده قرار گیرد .

وی گفت: کار آتش نشانی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و این که آتش نشانان به دل آتش می‌زنند که مال و جان مردم را نجات دهند ایثار و در نزد خداوند از جایگاه بسیار والایی برخوردار است .

ناصری یزدی بیان کرد: به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: سربازان و نیروهایی که اقدام به نجات مردم در این حادثه تروریستی کردند ارزش و جایگاه بسیار ویژه ای دارند و مردم همیشه قدردان آنها هستند .

رییس سازمان آتش نشانی یزد هم در ابتدای این نشست در سخنان کوتاهی به هفتم مهرماه روز آتش نشانی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی یزد از نظم و انضباط بسیار خوبی برخوردار است و همکاران ما 24 ساعته در حال آماده باش برای خدمت به شهروندان هستند .

وی بیان کرد: 11 ایستگاه آتش نشانی در یزد فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به مردم، اقدامات لازم در راستای بهبود تجهیزات فنی از جمله خرید دو دستگاه بالابر انجام شده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار