فرماندار اردکان از برگزاری کنفرانس ملی قنات میراث ماندگار آب در اردکان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 26 July 2018

هادی مقیمی فرماندار اردکان  با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی قنات در اردکان گفت: امروز یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و بحران‌هایی که بخصوص در مناطق کویری و بیابانی ایران با ان مواجه هستیم موضوع کم آبی و چالش آن است.

هادی مقیمی افزود: از دیر باز ایرانیان با حفر قنات و این دانش بومی نقش بسیار مهم و پایدار و موثری در تامین اب برای نسل‌های گذشته داشته قنات یک سرمایه عظیم و ملی است سرمایه‌ای که از گذشته به جا مانده است، اما متاسفانه در طول دهه‌های اخیر به علت بی توجهی و شاید کم توجهی به موضوع کم بود آب با حفر چاه‌های مجاز و غیر مجاز متعدد، قنات‌ها عملا متروک شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بر لرزوم احیاء مجدد قنوات به عنوان یک بستر تامین آب مناسب برای توسعه‌ی پایدار توجه شده و بر همین اساس فرمانداری اردکان با همکاری دانشگاه پیام نور کشور و استان و همین طور تعدادی از واحد‌های اموزش عالی سراسر کشور ادارات مختلف از جمله استانداری یزد و میراث فرهنگی و دیگر ارگانها و با حضور پزوهشگران و اندیشمندان و صاحبان تجربه کنفرانس ملی قنات را برگزار می کند تا بتواند راهکار‌هایی را برای اهدافی که در این همایش تعریف شده ارائه بشود.

فرماندار اردکان توسعه‌ی روش‌های سازگاری با کم آبی بررسی چالش ها ،آینده نگری در این حوزه و بررسی شیوه‌های مدیریت آبی و ارائه‌ی ایده‌ها ، راهکار‌های صرف جویی آب ، کمک به فرهنگ سازی و آموزش را از اهداف اجرای این کنفرانس عنوان کرد.

مقیمی افزود: همچنین اهداف دیگری برای این همایش تعریف شده که امیدوارم که این همایش بتواند گامی عملی در راستای مقابله با کم آبی و همینطور سازگاری با کم آبی در بر داشته باشد.

همایش میراث ماندگار و آب در آذرماه در شهرستان اردکان در بخش خرانق برگزارمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار