مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد با اشاره به اینکه امسال ۶ مجتمع آبرسانی در یزد احداث می‌شود گفت: ۳۰ هزار روستایی به وسیله این ۶ مجتمع از شبکه توزیع آب بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 27 July 2018

محمد فاتحی در آیین بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستایی ولایت سه یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: آب مهمترین موضوعی است که استان یزد با آن روبرو است و لازم است و بحث خشکسالی و کم آبی در تمام نقاط یزد به وضوح مشاهده می شود.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان یزد بیش از هر نقطه دیگری با مسئله خشکسالی روبرو است گفت: در سطح استان یزد 330 روستای استان آب شرب را از طریق آبرسانی سیار دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد خاطرنشان کرد: این وضعیت برای مردم روستاها و مسئلوان آبفار استان سخت است ولی شرکت آب و فاضلاب روستایی از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

فاتحی بیان کرد: در این زمینه و برای رفع مشکلی که در زمینه کم آبی و بحران خشکسالی روستاها، عملیات ساخت 30 مجتمع آبرسانی روستایی در استان یزد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تامین آب نقش مهمی در توسعه و رونق روستاها دارد بیان کرد:  با همکاری خوبی که نمایندگان استان داشتند اکنون شاهد اجرای عملیات ساخت این 30 مجتمع در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد خاطرنشان کرد: 388 روستا در قالب 41 هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر را این مجتمع‌ها تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

فاتحی تصریح کرد: امسال 6 مجتمع آبرسانی به مدار بهره‌برداری می‌رسد که به وسیله این پروژه‌ها، مجموعا 74 روستا با جمعیتی نزدیک به 30 هزار نفر تحت پوشش شبکه آب استان قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع آبرسانی ولایت سه جزو همین شش پروژه است که مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد است و قطعا نقش مهمی در تامین آب این دو مجموعه دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار