مدير كل استاندارد يزد تاكيد كرد:
مدیر کل استاندارد استان یزد بر لزوم كاليبراسيون تمامي وسايل توزين و سنجش حداكثر هر دو سال يك بار تاكيد كرد.
کد خبر: ۶۲۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 27 June 2018

«محمدحسين ماجدي» در جريان سفر دو روزه به شهرستان بهاباد، در ديدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه بهاباد، گفت: برای عملکرد ترازوهای غیراستاندارد و کالیبره نشده، دو حالت کلی سنجش کمتر با بيشتر از حد استاندارد ممكن است كه در هر دو حالت افراد جامعه به نوعي متضرر خواهند شد.

وي در رابطه با آزمون دوره‌ای وسایل سنجش، تاکید کرد: طبق ماده 14 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، کلیه اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری در سراسر کشور هستند.

ماجدي افزود: بر همين اساس نيز كليه دستگاه‌هاي سنجشي كه مورد استفاده دستگاه‌های دولتی یا غیر دولتی و کارخانجات و سایر مراکز تجاری قرار می‌گیرد، باید در فواصل زمانی معینی مورد آزمایش و کالیبره کردن واقع شوند، که این کنترل و آزمایش در اصطلاح استاندارد، آزمون دوره‌ای نامیده می‌شود.

وی گفت: طبق ماده 15 ضوابط اجرایی مذکور، این آزمون حداقل سالی یک بار باید انجام شود که بسته به شرایط وسایل سنجش، مدت آزمون تا دو سال هم قابل افزایش است.

حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبر ابراهیمی بشکانی» امام جمعه شهرستان بهاباد نیز در این دیدار اظهار كرد: حضور مدیر کل استاندارد استان و هیات همراه در این شهرستان، اهمیت مقوله استاندارد در سال حمایت از کالای ایرانی را مضاعف كرده است.

وی در ادامه اظهار كرد: به منظور سرعت بخشیدن به فرایند استانداردسازی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط تولیدکنندگان و همچنین همکاری با آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون وسایل سنجش، از سوي این نهاد بستر سازی‌های لازم انجام و در خطبه‌های نماز جمعه اطلاع‌رسانی لازم انجام می شود تا در سهم خویش قادر باشیم به شعار «یزد استان پیشرو در استاندارد‌سازی» جامعه عمل بپوشانیم.

گفتني است؛ شرکت در کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات، اداي احترام به مقام شامخ شهیدان و دیدار با خانواده محترم شهدا از ديگر برنامه‌هاي سفر دو روزه مدير گل استاندارد به شهرستان بهاباد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار