رئیس اداره بهره‌وری اوقاف قزوین:
رئیس اداره بهره‌وری اوقاف قزوین گفت: اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین در استان قزوین به دنبال سرمایه‌گذاری و احیای اراضی کشاورزی موقوفه است.
کد خبر: ۶۲۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 20 June 2018

اوقاف به دنبال سرمایه‌گذاری و احیای اراضی کشاورزی موقوفه است

به گزارش تابناک قزوین،حسن تقی‌پور، رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف قزوین سیاست‌های مهم سازمان اوقاف و امورخیریه را مبتنی بر صیانت از موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف دانست و گفت: این سیاست‌ها در جهت افزایش بهره‌وری موقوفات و نظارت بر عمل امینانه در وقف، نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در افکار عمومی جامعه با معرفی ابعاد و آثار آن و تبیین نیازهای روز جامعه در قالب وقف‌های جدید و ارتقاء نقش و جایگاه وقف در توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: البته سیاست‌های دیگر شامل جلب اعتماد عمومی نسبت به وقف، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی موقوفات و اماکن مذهبی، تبلیغ و ترویج مفاهیم احکام اسلامی و قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان کرد: آثار و برکات وقف باید هرچه بیشتر در سطح جامعه، برای مردم تشریح شود و از موقوفات به‌ویژه اراضی موقوفه با کاربری کشاورزی به‌درستی استفاده شود.

تقی‌پور از آمادگی اوقاف برای واگذاری زمین‌های کشاورزی موقوفی در استان جهت ایجاد باغات و مزارع کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور احیاء نیت واقفین تمام زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار