استاندار خوزستان با بیان اینکه با ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در استان موافقم، گفت: از محل اعتبار مسوولیت‌‌های اجتماعی خوزستان در سرمایه‌گذاری توسعه مخازن نفتی برای ساخت این دانشگاه کمک خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 17 June 2018

غلامرضا شریعتی در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که امروز یکشنبه (۲۷ خرداد) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان استان زرخیزی است که زر آن برای کل کشور است و به دلیل جنگ و مسایل آن عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید در جهت توسعه استان بکوشیم.

وی با اشاره به ایجاد دانشگاه فرهنگیان، گفت: موافق این مساله هستم و به نظر من اگر در شهرستان‌های دیگر استان غیر از مرکز استان شکل بگیرد مشکلی نخواهد بود چراکه توسعه در استان باید به صورت متوازن شکل بگیرد و دانشگاه یکی از مسایل مهم توسعه است و دانشگاه فرهنگیان نیز می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بودجه عمرانی دانشگاه فرهنگیان ملی است، عنوان کرد: این بودجه استانی نیست که ما بتوانیم اختیار آن را کامل داشته باشیم و مذاکره دانشگاه با سازمان برنامه و بودجه کشور را می‌طلبد. ممکن است بودجه ای نیز عاید استان شود که ما بتوا‌نیم دانشگاه فرهنگیان را مدنظر قرار دهیم.

شریعتی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵.۵ میلیارد دلاری در توسعه مخازن نفتی کشور، تصریح کرد: از این سرمایه گذاری ۴ درصد صرف مسوولیت‌های اجتماعی استان‌ها می‌شود که در استان خوزستان این سهم معادل ۱۶۰ میلیون دلار است که در دوسال پرداخت می‌شود. این ظرفیتی اضافه است که برای استان انجام خواهد شد.

وی افزود: چگونگی هزینه کرد این مقدار با تصویب شورای برنامه ریزی استان است. همچنین هزینه کرد آن مشخص شده است و صرف توسعه و تجهیز و ساخت مراکز دانشگاهی استان نیز خواهد شد که برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان نیز از آن محل کمک می‌شود که با آینده نگری لازم تعبیه شود و مشکلات برای فراهم کردن معلم حل شود.

استاندار خوزستان در خصوص پردیس حضرت رسول اکرم (ص)و فاطمه زهرا(س ) دانشگاه فرهنگیان، گفت: در این زمینه با همکاری آیت‌الله حیدری و دانشگاه شهید چمران اقدام خواهد شد تا مشکلات حل شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار