معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار با بيان اين‌كه حجم بالايی از مشاركت‌های مورد انتظار مردم می‌تواند توسط شهرداری‌ها سامان يابد، ‌گفت: استان يزد از ظرفيت تبديل شدن به الگوی اجتماعی سازی سلامت در كشور برخوردار است .
کد خبر: ۶۱۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 03 June 2018

«محمدعلی طالبی» در مجمع سلامت شهرستان يزد اظهار کرد: خوشبختانه رويكرد اجتماعي سازي موضوع سلامت به عنوان يک راهبرد در سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت تدبیر و امید درحال پيگيري است و از سوي وزارت بهداشت نيز اقدامات خوبي در چند سال گذشته مبتني بر اين موضوع صورت گرفته است .

وی افزود: امروزه موضوع سلامت از مولفه هاي مختلفي متاثر است زيرا از يک سو بستر سلامت، حاصل تلاش و مسئوليت پذيري دستگاه‌هاي مختلف است ‌و از سوي ديگر مشكلات مي تواند ناشي از كم كاري و يا ضعف بخش هاي گوناگون باشد .

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد گفت: وقتي از مجمع سلامت استان صحبت مي كنيم يعني مي‌خواهيم تمام ظرفيت‌ها را به خدمت بگيريم و از طرفي در اين جريان نقش مردم به عنوان عامل اصلي بايد به بازي گرفته شود .

طالبی تصریح کرد: در بسياري از برنامه‌ها فضای مشارکت را براي مردم فراهم نكرده‌ایم و به ديد رقيب به آنها نگاه شده است اما در موضوع اجتماعي شدن سلامت بايد زمينه مشاركت مردم را در قالب سمن‌ها فراهم كنيم و در اين رابطه تجربه‌هاي خوبي را براي استان شاهد بوده‌ايم .

وی ادامه داد: در نقاط مختلف دنيا، بخش سلامت زير مجموعه شهرداري‌ها و شوراها فعاليت مي‌كند، اگر چنين شرايطي در كشور فراهم نيست حداقل اين انتظار مي رود كه ‌این نهادها سهم بسزايي در حوزه سلامت ايفا كنند زيرا حجم بالايي از مشاركت‌هاي مورد انتظار مردم مي تواند توسط شهرداري‌ها سامان يابد .

معاون استاندار یزد در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: استان يزد ظرفيت تبديل شدن به الگوي اجتماعي سازي سلامت در كشور را دارد و درحال حاضر نيز يزد بر اساس شاخص‌هاي سلامت در رديف بهترين‌هاي كشور محسوب مي شود پس با تكيه براين پتانسيل مي توانیم نقش آفريني‌هاي ارزشمند ديگري را نيز در این حوزه شاهد باشيم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار