رئیس کمیته ورزش های آبی استان کرمانشاه گفت: افرادی که دچار مشکلات مفاصل یا آسیب دیدگی استخوان هستند تمرین های ورزشی خود را در آب انجام دهند.
کد خبر: ۶۱۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 29 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رویا نیک نیا، با اشاره به آغاز فعالیت کمیته ورزش های آبی استان کرمانشاه از سال 95، اظهارکرد: امکان اجرای تمام 30 رشته زیرمجموعه ورزش های همگانی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته در بحث آموزش مربیان و نیز ترویج ورزش های آبی در میان مردم اقدامات بسیار خوبی داشته ایم.

رئیس کمیته ورزش های آبی استان کرمانشاه گفت: افرادی که به دلیل درد مفصلی یا احتمال به زمین افتادن قادر به انجام تمرینات با وزنه و حتی تمرینات با وزن بدن نیستند، می توانند ورزش های آبی را جایگزین ورزش غیرآبی کنند.

این مسئول تاکیدکرد: در واقع شناور شدن در آب وزنی که بر مفاصل، استخوانها و عضلات وارد می شود را کاهش می دهد، لذا این دسته از بیماران با ورزش در آب از مفاصل خود در دامنه حرکتی وسیعتری بدون ایجاد درد یا آسیب استفاده می کنند.

وی راه رفتن در آب یا نرم دویدن، حرکات ریتمیک، حرکات موزون درآب، تمرینات قدرتی، تمرینات انعطاف پذیری، آب درمانی و احیای مجدد، یوگای آب و ریلکسیشن، ورزش در قسمت عمیق، جاگینگ - بالا و پایین دویدن - در قسمت عمیق، ورزش هایی با دیواره استخر، آمادگی جسمانی لازم در آب و کشش را از انواع ورزش های آبی برشمرد.

نیک نیا با اشاره به اینکه راه رفتن در آب مقاومتی را برای تنظیم کار و خستگی در بدن ورزشکاران بوجود می آورد، افزود: همچنین اجرای حرکات ریتیمک بدن در آب به بهبود عروق کرونری افراد کمک شایانی می کند.

وی تصریح کرد: علاوه براین، حرکات بالا و پایین بردن بدن با استفاده از مقاومت آب یا استفاده از برخی لوازم در آب به منظور تقویت کردن، محکم کردن و شکل دادن ماهیچه ها انجام می گیرد.

رئیس کمیته ورزش های آبی استان کرمانشاه به برخی از فواید ورزش در آب اشاره کرد و افزود: توصیه می شود افرادی که دچار مشکلات مفاصل یا آسیب دیدگی استخوان هستند جهت پیشگیری از آسیب های جدی تر تمرین های ورزشی خود را در آب انجام دهند.

به گفته این مسئول در سال 97 ورزش های آبی در تمام شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار