با حضور وزير نيرو انجام شد
تابناک : طرح فاضلاب شهر ساوه با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد ریال شامل ساخت تصفيه‌خانه فاضلاب 220 هزار نفري، اجراي بيش از 56 كيلومتر شبکه اصلی،خطوط انتقال و شبكه جمع‌آوري فاضلاب و نصب 2600 فقره انشعاب اجرا شده است.
کد خبر: ۶۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 12 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی در مراسم بهره‌برداري از طرح فاضلاب شهر ساوه استاندار استان مركزي ، مدیر عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور، ، نماينده مردم شهرستان‌هاي ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر ساوه، فرماندار شهرستان و جمعي از مسئولان و مديران ارشد دستگاه‌هاي اجرايي استان حضور داشتند.

حمید چيت‌چيان وزير نيرو ، بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری و تصفیه‌ فاضلاب شهر ساوه، را خدمتی ارزشمند در جهت حفظ محیط زیست و بهداشت شهروندان دانست و اظهار داشت: توسعه شبكه‌ها و تاسيسات آب و فاضلاب در كشور علاوه بر افزايش ضريب بهداشت و سلامت جامعه باعث پيشگيري از آلوده شدن آب سفره‌هاي زيرزميني و سطحي شده و از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها می‌توان در بخش‌های کشاورزی و صنعت استفاده کرد.

وي ضمن تاکید بر توسعه شبكه‌هاي بهداشتي فاضلاب در ساير شهرها اظهار داشت: استان مرکزی در توسعه و اجرای طرح‌های فاضلاب در شاخص کشوری پیشرو است.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی طی سال‌های گذشته در کشور تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر از نظر مسائل آبی در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفته است و تمام تلاش مسئولان در این حوزه تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای هم‌وطنان به بهترین وجه است.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای طرح آب‌رسانی به شهر ساوه از سد کوچری تصریح کرد: این طرح از طریق فاینانس خارجی اجرا خواهد شد و با اجرای آن آبی با کیفیت مطلوب به شبکه آب‌رسانی شهر ساوه خواهد شد.

در ادامه عبدالرضا خلیلی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گزارشی در خصوص طرح فاضلاب ساوه ارائه کرد و گفت: طرح فاضلاب شهر ساوه با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد ریال شامل ساخت تصفيه‌خانه فاضلاب 220 هزار نفري با فرايند تصفيه لجن فعال با هوادهي گسترده و ظرفيت تصفيه 35 هزار مترمكعب فاضلاب در شبانه‌روز، اجراي بيش از 56 كيلومتر شبکه اصلی،خطوط انتقال و شبكه جمع‌آوري فاضلاب و نصب 2600 فقره انشعاب اجرا شده است.

وی عنوان کرد: اين طرح در راستاي اهداف زیست محیطی و اقتصادی اجراي طرح هاي فاضلاب همچون حفظ و بالا بردن سطح سلامت و بهداشت عمومي جامعه، جلوگيري از آلودگي منابع آب زير زميني و سطحي و امكان استفاده از پساب تصفيه شده در گسترش فضاي سبز و صنعت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار گرفته و اجرا شده است.

وزیر نیرو و همراهان با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب ساوه از اتاق کنترل، آزمایشگاه فاضلاب و سایت تصفیه‌خانه بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار