مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر ۷۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در استان وجود دارد که به شهروندان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 03 May 2018

دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز روانشناس اظهار داشت: امروزه با توجه به پیچیدگی‌ها جامعه سلامت در بُعد‌های مختلف جسمی، روانی و اجتماعی مورد توجه است و جامعه و حاکمیت باید این سلامت را برای افراد تضمین کنند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی در زمینه سلامت جسم با توجه به گسترش شبکه‌های بهداشت درمانی شاهد موفقیت‌های بسیاری در این زمینه بودیم، اما در زمینه ایجاد سلامت روانی طبق فرمایش رهبر انقلاب عقب بوده ایم.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در زمان بروز مشکلات کسب سلامت روانی با مراجعه به افراد متخصص در این زمینه حل می‌شود و افراد باید توجه داشته باشند که انجام مداخله غلط از سوی برخی افراد می‌تواند خطراتی برای آن‌ها به بار بگذارد.

این مسئول با بیان اینکه صدور مجوز‌های راه اندازی مراکز روانشناسی در استان توسط بهزیستی به خوبی صورت گرفته است، افزود: استان ما در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی دارد.

قادری تأکید کرد که مردم همانطور که به سلامت جسم خود اهمیت می‌دهند به سلامت روان خود نیز اهمیت دهند.

پوی در ادامه به خدمات مشاوره‌ای صورت گرفته در مناطق زلزله زده توسط نیرو‌های روانشناس بهزیستی اشاره داشت و گفت: علی رغم فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در این زمینه و انعکاس مشکلات روانی افراد زلزله زده کار مداخلات روانی با محوریت بهزیستی برای اولین بار در این حادثه عظیم انجام شد.

این مسئول اضافه کرد: در مرحله اول غربال گری‌های روانشناسی با حضور ۱۰۶ روانشناس ۷۵ هزار نفر از مردم مناطق زلزله زده غربال گری شدند و در مرحله دوم که در حال اجراست مداخلات تخصصی برای افراد شناسایی شده دارای وضعیت حاد مرحله اول در حال انجام است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از روانشناسان فعال بهزیستی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شدند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار