مدیرکل استاندارد یزدگفت:حمایت از کالای ایرانی در حقیقت حمایت از کار و کارگر ایرانی است.
کد خبر: ۵۹۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 03 May 2018

مدیرکل استاندارد یزد گفت: با اشاره به ضرورت انجام تحقیقات جامع شناسی در خصوص چگونگی نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی گفت: علاقه خرید به جنس ارزان، بازار اجناس بی‌کیفیت را رونق می‌دهد.

محمدحسین ماجدی اردکانی با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی تعیین شده است، افزود: حمایت از کالای ایرانی در حقیقت حمایت از کار و کارگر ایرانی است.

مدیرکل استاندارد یزد در ادامه با بیان این‌که استان یزد از جمله استان‌های مطرح کشور در بحث تولید بسیاری از اقلام با کیفیت است، گفت: تهیه و تدوین کتاب کالا‌های استاندارد یزد در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

ماجدی معرفی ظرفیت‌های تولیدی استاندارد استان را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: تاکنون اطلاعات ۸۳۶ واحد تولیدی برای درج در کتاب استاندارد یزد دریافت شده است.

این مقام مسئول حمایت دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی از اداره کل استاندارد ضروری عنوان کرد و افزود: ۱۵ درصد از واحد‌های تولیدی استان یزد ۱۰۰ درصد استاندارد، ۱۵ درصد کمتر از ۱۰۰ درصد و ۷۰ درصد مابقی نیاز به حمایت دارند.

مدیرکل استاندارد یزد شناخت مقوله استاندارد را نیاز جدی بحث حمایت از کالای ایرانی دانست و بیان کرد: طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی طی دو سال آینده تمام دستگاه‌ها باید استاندارد‌های خود را تدوین و در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دهند.

ماجدی با بیان این سازمان استاندارد نهادی نظارتی است افزود: در سال گذشته یک هزار و ۳۴۰ مورد بازرسی از بازار استان یزد انجام شده که فقط یک درصد استاندارد نبودند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در بحث استانداردسازی کالا‌های داخلی، گفت: جایگزین شدن اطلاع رسانی غیررسمی به جای اطلاع‌رسانی رسمی یکی از مهمترین معضل های اداره کل استاندارد است.

مدیرکل استاندارد یزد گفت: مردم کالای ایرانی مرغوب، باکیفیت و استاندارد را در اولویت خرید خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار