سیف الله رنجبر در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان روانسر گفت: درایام نوروز امسال بیش از یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال صنایع دستی و انواع مختلف غذا‌های بومی محلی در این شهرستان به فروش رفته است.
کد خبر: ۵۸۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 07 April 2018

سیف الله رنجبر در گفتگو با خبرنگارتابناک افزود: ۴۴ غرفه و سیاه چادر عرضه غذا‌های بومی محلی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال و ۱۴ غرفه صنایع دستی نیز ۳۰۰ میلیون ریال فروش داشته اند.

وی خاطرکرد: هشت غرفه نیز که سوغاتی‌های این شهرستان را عرضه کردند که بیش از ۱۸۰ میلیون ریال فروش داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روانسر اظهار داشت: این اداره با همکاری فعالان گردشگری و صنعتگران در نوروز سالجاری چهار نمایشگاه با ۶۰ غرفه و شش سیاه چادر بین راهی عرضه صنایع دستی، سوغات و غذا‌های بومی محلی را برپا نمود که در این بازه زمانی در مجموع بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال فروش داشته اند.

رنجبرتصریح کرد: در این مدت بیش از ۱۵ هزار دفترک معرفی شهرستان میان مسافران توزیع شده و با پخت و پز انواع سوغاتی‌ها و نان‌های محلی در نقاط مختلف شهرستان به نحو شایسته از مسافران نوروزی استقبال شد.

وی افزود:غار قوری قلعه و سراب روانسر پربازدیدترین اماکن گردشگری و دیدنی این شهرستان در ایام نوروز بوده اند  که بیش از ۱۱۰ هزار مسافر و گردشگر از گوردخمه فرهاد، سراب روانسر و سراب جابری بازدید به عمل آوردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان روانسر بیان داشت: قریب به ۳۵ هزار گردشگر وارد مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه شدند که بیش از ۲۵ هزار نفر از داخل غار بازدید کردند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد داشته است

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار