آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید مراقبت کند تا نظارت‌ها و کنترل‌ها به درستی صورت گیرد و راه‌های تخلف را مسدود کند.
کد خبر: ۵۷۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 26 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی سید محمد علوی گرگانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در واقع کنترل کننده وضعیت ساخت و ساز در کشور و استان است و این جای خرسندی است که مجموعه‌ای بر اینگونه مسائل نظارت دارد و امید است سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای ارتقاء کیفیت ساخت و سازها روند رو به رشدی را طی کند.

وی بیان داشت: در همه کارهایی که قرار است انجام دهیم باید نظم و انضباط مورد توجه باشد که در این صورت شاهد انجام کارهای خوب و مطلوب خواهیم بود.

این استاد سطوح عالی حوزه بیان داشت: در گوشه  و کنار کشور شاهد هستیم آنجا که قانون رعایت نمی‌شود مشکلاتی ایجاد شده است به عنوان نمونه امروز در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) شاهد ساخت و سازهایی هستیم که حتی گنبد حرم مطهر را تحت الشعاع قرار داده است که این وضعیت مناسب نیست.

وی ادامه داد: مسئولان می‌بایست در این گونه موارد از همان ابتدای کار ، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند تا در آینده شاهد بروز مشکلات اینگونه نباشیم و انتظار می‌رود همگان در هر مسئولیتی که هستند وظایف خود را به درستی اجرا کنند.

آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه  قانون باید به درستی اجرا شود افزود: قانون نظام مهندسی در راستای سامان بخشیدن به ساخت و ساز درکشور بسیار مؤثر است و قوانینی که در این زمینه وجود دارد باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان مورد قبول و پذیرش است، افزود: آنچه به نظر ضرورت دارد آن است که این سازمان باید مراقبت کند تا نظارت‌ها و کنترل‌ها به درستی صورت گیرد و راه‌هایی تخلف را مسدود کرد چرا که ممکن است در هر قشری افرادی باشند که به وظایف خود به درستی عمل نکنند.

این مرجع تقلید به مهندسان توصیه کرد صداقت و درستی را در کنار تخصصص خود قرار دهند و از این طریق در ارائه خدمات به مردم تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان فرازهایی از نهج البلاغه عنوان کرد: امام علی(ع) می فرماید از گذشتگان باید عبرت گرفت و سرنوشت آنها در واقع درسی برای همگان است و امام باقر(ع)  نیز می‌فرماید، خداوند با هیچ کس از مردم قرابت ندارد و این بدان معنا است که ما تنها باید به انچه تکلیف و  وظیفه داریم عمل کنیم در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم.

در ابتدای این دیدار نیز امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گزارشی از برنامه‌های این سازمان ارائه کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار