یک کارشناس تغذیه گفت: در وعده هاي سحري و افطار از پرخوري، مصرف غذاهاي چرب و سرخ كردني و غذاهاي حاوي مقادير زياد قندهاي ساده مثل قند، شكر، زولبيا و باميه پرهيز كنید.
کد خبر: ۵۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 30 June 2015
مینو طاهری گفت: وعده سحري بهتر است حاوي مواد پروتئيني مانند گوشت، مرغ، ماهي، شير و حبوبات و مشابه وعده ناهار با حداقل مقدار روغن و چربي باشد و غذاي اصلي در اين وعده صرف شود.

وی اضافه کرد: انواع چلوخورش ها و پلوهاي مخلوط با حبوبات و سبزيجات ( عدس پلو و لوبيا پلو، سبزي پلو) به همراه مرغ، ماهي يا گوشت و سبزي هاي تازه مثل سبزي خوردن يا سالاد و ماست برای اين وعده مناسب هستند.

طاهری یادآور شد: بلافاصله بعد از اتمام سحري از نوشيدن چاي اجتناب كنيد زيرا جذب آهن را كاهش مي دهد و بهتر است از ميوه ها و آب استفاده کنيد. نوشيدن زياد چاي در وعده سحري باعث افزايش ادرار و دفع مواد معدني مورد نياز بدن و بروز تشنگي در طول روز مي شود.

این کارشناس تغذیه توصيه کرد: در وعده هاي سحري و افطار از پرخوري، مصرف غذاهاي چرب و سرخ كردني و غذاهاي حاوي مقادير زياد قندهاي ساده مثل قند، شكر، زولبيا و باميه پرهيز كنید.

وی گفت: صرف کربوهیدرات های مرکب در سحر که زمان هضم آنها طولانی تری است، باعث می شوند شما کمتر گرسنه شوید. حلیم یک منبع عالی پروتئین و از غذاهائی است که دیر هضم می شود.

طاهری افزود: خرما یک منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیوم است. مغزها نیز غنی از پروتئین و فیبر و دارای حداقل چربی هستند. موز یک منبع خوب پتاسیم، منیزیوم و کربو هیدرات است.

این کارشناس تغذیه در پایان یادآور شد: مصرف زیاد آب یا آب میوه در صورت امکان در فاصله بین افطار و زمان خواب باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار