رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: کاهش سوانح رانندگی در این استان نیازمند ترویج فرهنگ ترافیکی در مدارس، مهدکودک و رسانه های جمعی است.
کد خبر: ۵۴۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 31 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ موسی بزرگی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت راهنمایی رانندگی فرماندهی نیروی انتظامی استان افزود: آموزش و پرورش، رسانه ها، مهد کودک ها باید بیش از پیش در فرهنگ سازی،خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در سمنان تلاش کنند.


وی با بیان این که در بیش از 80 درصد تصادفات منجر به فوت، عابرین پیاده و موتورسوران قربانی هستند، اظهارداشت: استفاده از کلاه ایمنی و پل عابر پیاده به عنوان عامل بازدارنده و کاهش آسیب در وقوع تصادفات باید بیش از بیش در سمنان فرهنگ سازی شود.


وی برگزاری مسابقات موتورسواری با هدف تخلیه هیجان جوانان، برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیکی، آموزش در مدارس و مهدهای کودک و احداث شهرک ترافیک را برخی از جمله اقدامات معاونت راهنمایی و رانندگی استان برای فرهنگ سازی و آموزش با هدف کاهش تصادفات برشمرد.


بزرگی تصریح کرد : سالانه بیش از 16 هزار تن در کشور به دلیل سوانح حوادث ترافیکی کشته می شوند که در کنار عواملی مانند وسیله نقلیه وجاده ها بخش زیادی از علت تصادف ها، عامل انسانی است.


وی ادامه داد : برای کاهش تصادفات طرح نظم آوران ترافیک برای برخورد ویژه با تخلفات حادثه ساز ،احداث پل های عابر پیاده به عنوان مانع برای ورود خودروها به محل پیاده روها در سمنان اجرا شده است. به گزارش ایرنا 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان قرار دارد، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.


سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند و بر اساس آمار 60 درصد واژگونی خودروها در محورهای ارتباطی این استان رخ می دهد که 55 درصد تصادفات جاده‌ای استان سمنان ناشی از عدم توجه به جلو و واژگونی خودروها بوده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: سوانح رانندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار