وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای نسبت به آنچه توسعه نظامی گری ژاپن خواند هشدار دادو از این کشور خواست صلح و امنیت منطقه را به خطر نیندازد.
کد خبر: ۵۴۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 27 December 2017

به گزارش تابناک : در این بیانیه آمده است ژاپن قصد دارد ناو مشهور ایزومو خود را تعریف دوباره کرده و با تغییر کارکردهای آن، امکان فرود و برخاست جنگنده روی آن را فراهم کند.
این بیانیه تاکید کرده است هر اقدامی که ژاپن در راستای توسعه نظامی انجام می دهد نباید باعث شود تا صلح ، ثبات و امنیت به خطر بیفتد.
'ناو ایزومو' ژاپن که در ماه های اخیر ، این کشور بعضا آن را به ماموریت های فرامرزی فرستاده است دارای بالگرد است اما با برنامه جدید می تواند جنگنده ها را نیز با خود حمل کند.
همزمان 'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مصاحبه ای در پکن خاطر نشان کرد تحرکات نظامی ژاپن همیشه با نگرانی از سوی کشورهای همسایه دنبال شده است.
این سخنگو گفت ژاپن دست به اقدامات نظامی می زند که مصارف برون مرزی دارد و این با بند 9 قانون اساسی این کشور که مانع عملیات فرامرزی ارتش ژاپن می شود، مغایرت دارد.
وی از توکیو خواست دست به اقدامات تنش زا در منطقه نزند و در راستای بهبود شرایط منطقه ای و همکاری های بیشتر با کشورهای همسایه برای حراست از صلح گام بردارد.
این در شرایطی است که روزنامه 'ژاپن تودی' امروز گزارش کرد که 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن قصد دارد به هر شکل در جریان حکمرانی خود این بند از قانون اساسی را اصلاح کند.
دولت ژاپن به رغم اینکه در سال 2017 میلادی نزدیک به 40 هزار نفر با تجمع در مقابل پارلمان این کشور با اصلاح قانون اساسی مخالفت کردند عزم خود را راسخ کرده است تا این برنامه را به پیش ببرد.

 

 

منبع : شینهوا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار