در نشست عمومی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از دبیران فعال چهار دستگاه برتر استان خراسان رضوی در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی تجلیل شد.
کد خبر: ۵۴۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 26 December 2017

به گزارش تابناک : نشست عمومی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با حضور مدیران و دبیران ستاد اجرایی طرح صیانت از حقوق شهروندی، همزمان با پنجم دی‌ماه در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدکمال‌‌الدین حسینی، مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی با بیان اینکه با ارتقاء سطح دانایی افراد جامعه بسیاری ازمسائل و معضلات اجتماعی حل خواهد شد، اظهار کرد: افزایش آگاهی افراد جامعه در خصوص مسائل مختلف یک سرمایه اجتماعی محسوب شده و در فرهنگ‌سازی تأثیر بسزایی دارد.
بسترسازی زیست اسلامی با نهادینه شدن ارزش‌ها
وی با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات و فرصت‌ها برای شهروندان، ابراز کرد: برنامه‌هایی در جهت ارتقاء مشارکت شهروندان به عنوان ولی نعمتان و صاحبان حق در حوزه حقوق شهروندی، شناسایی مستمر رویدادها و تحولات به منظور تبدیل تهدیدها به فرصت و اعتمادسازی بین مسئولان و شهروندان در قالب تشکل‌ها و سمن‌ها در این ستاد مطرح و اجرا شد.

تجلیل ازدبیران فعال دستگاه‌های برتر استان در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی
مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی، ادامه داد: فعالیت‌های ستاد در راستای رضایتمندی شهروندان در قالب جلسات هم اندیشی، تبیین طرح و ابلاغ به کلیه دستگاه‌های استان، برگزاری نشست‌های کارشناسی و ... انجام شده است.
حسینی افزود: نهادینه کردن رفتارها و بینش‌.ها در دو حیطه شهروندی و مدیریت شهری زمینه ساز بستری مناسب برای زیست اسلامی است
وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد صیانت از حقوق شهروندی به گردآوری اطلاعات و اصلاح فرآیند ۵۲ دستگاه اجرایی در ۲۵۳ اقدام به عنوان نمونه ای از عملکرد اشاره و نسبت به شناسایی و برنامه ریزی در جهت بهره‌برداری حداکثری شهروندان از امکانات تأکید کرد.

اقدامات اداره آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب به عنوان دستگاه برتر
در ادامه حسین شادکام، معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان حدیثی از امام علی(ع) در خصوص اینکه زکات زیبایی، پاکدامنی است در خصوص اقدامات این اداره در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، افزود: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور ۱۱ هزار نفر از فرهنگیان برگزار شد.
وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های عفاف‌گرایی با عنوان طرح گلپوش در قالب مسابقه کتابخوانی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس دخترانه سطح مشهد از دیگر اقدامات این اداره در حوزه عفاف بوده است.
وی به تشکیل جلسات با هدف بررسی چالش‌ها و آسیب‌های مدارس مختلط و ارائه راهکارهای عملی در این خصوص اشاره و بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته فرهنگی ـ اجتماعی،هم اندیشی بانوان، آسیب شناسی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه زنان و دختران، علمی و پژوهشی امور زنان و عفاف و حجاب تشکیل و فعال شد.

تجلیل ازدبیران فعال دستگاه‌های برتر استان در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی
شادکام تصریح کرد: بیش از چهارهزار نفر در طرح استانی رویکرد علمی و پژوهشی عفاف و حجاب با موضوعات مرتبط با حوزه بانوان شامل زن و حمایت اجتماعی، زن و تربیت دینی و سرمایه اجتماعی، نقش نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ... شرکت کردند.
وی به برگزاری یادواره شهدای فاطمی با عنوان سیرت در راستای تقویت مهارت عفاف و پاکدامنی، شهادت، پایداری و بقاء ارزش‌ها، اشاره و افزود: طرح ملی «محیا» با حضور ۶۱۰ نفر از همکاران فرهنگی سرپرست خانوار با هدف بهبود مناسبات رفتاری، تقویت باورهای دینی، مهارت آموزی و دانش افزایی نیز برگزار شد.

تجلیل ازدبیران فعال دستگاه‌های برتر استان در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی
معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری طرح ملی آموزش دوام زندگی، ویژه دختران دوره دوم متوسطه، اولیاء، مادر و مربیان، هدف از برگزاری این طرح را تقویت روحیه خودباوری و خود آگاهی، مهار مدیریت هیجان، انتخاب و تصمیم گیری آگاهانه، شناخت مفهوم تعهد و پایبندی به ارزش‌های دینی عنوان کرد.
وی افزود: در همین راستا نیز طرح ملی مشکوه دختران، ویژه دختران متوسطه اول، پایه اول و دوم با هدف بهبود شیوه‌های مهارتی و تعاملات سه گانه در مواجهه با دانش‌آموزان دختر بر اساس بایسته‌های دینی برگزار شد.
ضرورت پرداختن به عفت گرایی/ بی عفتی منشأ بدحجابی است
در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام حسین نمازی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مخاطبان در حوزه عفاف و حجاب دو دسته هستند، اظهار کرد: یک دسته از افراد بدحجاب افرادی هستند که  بی عفتی را رواج می دهند اما این تعداد اندک هستند.
وی افزود: عده‌ای از افراد بدحجاب در جامعه نه از روی عناد بلکه از روی ناآگاهی و عدم اشراف به مباحث دینی گرفتار این عمل هستند و لذا زمینه سازی در راستای آگاه سازی این افراد در جامعه باید فراهم شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: سازمان تبلیغات نیز در این حوزه به تربیت مربیانی همت گماشته و در صورت دعوت از سوی دستگاه‌های استان آمادگی برگزاری دوره های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را دارند.
وی بیان کرد: تربیت مربیان در این زمینه با محتوای قوی بر اساس آیات و روایات جمع آوری شده ،و بر اساس تأئید اساتید حوزه به یک گفتمان تبدیل شده و مورد استقبال بسیاری از نهادها و سازمان‌ها قرار گرفته است.

تجلیل ازدبیران فعال دستگاه‌های برتر استان در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی
نمازی، پرداختن به بحث عفاف را از حجاب ضروری‌تر برشمرد و عنوان کرد: زمینه بدحجابی با بی عفتی فراهم می‌شود و لذا اگر بحث عفاف در اولویت قرار گیرد، بحث حجاب به خودی خود حل خواهد شد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از دبیران ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب چهار دستگاه برتر استان تجلیل به عمل آمد.

 
 
منبع : ایکنا 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار