رییس دادگستری تفت:
رییس دادگستری تفت موضوع بیشتر پرونده های کیفری دادگستری تفت را به ترتیب ایجاد صدمه بدنی غیرعمد براثر تصادفات بدلیل ییلاقی بودن منطقه و تردد بسیار بالا که مدیریت استانی را در این زمینه می طلبد،توهین به اشخاص،جرائم مرتبط با موادمخدر و روانگردان عنوان کرد.
کد خبر: ۵۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 27 June 2015
به گزارش تابناک یزد امام جمعه تفت در دیدار رییس و کارکنان اداره دادگستری تفت به مناسبت هفته قوه قضائیه یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله بهشتی را گرامی داشت.

وی افزود: دستگاه قضایی به نوعی مفتخر است که روزی روزگاری در رأس آن شخصیت والامقام از نظر سیاسی، علمی، فقهی مثل آیت الله شهید بهشتی بوده است.

امام جمعه تفت رسیدگی به دعاوی و خواسته های مردم را کاری بس دشوار دانست و گفت: رعایت عدالت، راسخ بودن، احساس مسئولیت، اخلاص، ایجاد رضایت مردم و برخورد خوب نیز باید در بین کارکنان دستگاه قضایی نمود واقعی داشته باشد.

وی با تشکر از تلاشها و پی گیریهای خستگی ناپذیر مسئولان دادگستری تفت گفت :یکی از کارهایی که در رأس عبادات است همین مسئولیت خطیر شماست که برای رفع اختلافات و صلح و سازش تلاش می نمایید.

وی نوآوری را نکته مهمی در رشد و ترقی هر مجموعه ای دانست و گفت: شما کارکنان دستگاه قضایی نیز باید با استفاده از تجربیات کاری خود و دیگران و برنامه ریزی های جدید، زمینه رشد و تعالی در واحدهای مختلف خود را فراهم نموده و از روزمرگی دور باشید.

رییس دادگستری شهرستان تفت هم با تبریک این هفته به همه کارکنان دستگاه قضایی گفت: هفته قوه قضاییه یادآور تلاش های شهیدبهشتی و یارانش می باشد.

عبدالحمید مختاری گفت: دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه مستقل خدمت گذار مردم بوده و راهنمایی های مردم، رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار داده و الویت کاری خود را رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و بی طرف بودن قرار داده است.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری تفت در سال93 پرداخت و کل پرونده های وارده به دادگستری را 10 هزارو 488 فقره و مختومه آن را 10 هزارو 219 پرونده اعلام کرد.

این مسئول تعداد پرونده های وارده به شعبه حقوقی را 1237 فقره و مختومه آن را 1122 پرونده و پرونده های وارده به شعبه جذایی را1643 پرونده و مختومه آن را 1560 پرونده برشمرد.

وی گفت: پرونده های وارده به شورای حل اختلاف در سال گذشته 2236 پرونده بوده که 1921 فقره آن مختومه و320 فقره نیز پرونده صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف بوده است.

مختاری اراضی ملی رفع تصرف شده درسال 93 را 33 هکتار و نیم بیان نمود و با اشاره به فعالیت پزشک قانونی در شهرستان تفت و سهولت کار مردم گفت: 568 مورد به این مرکز مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به دایر شدن شوراهای حل اختلاف در روستاهای ده بالا، طزرجان، نصرآباد و گاریز و رسیدگی به مشکلات مردم در اسرع وقت گفت: با ایجاد این شوراها ورودی دادگستری تفت کاهش و با ایجاد پزشکی قانونی در شهر تفت از تردد مردم به مرکز شهر و مرکز استان جلوگیری و رسیدگی به پرونده ها سریع تر و بهتر صورت می گیرد.

رییس دادگستری تفت ارتقاء شعبه کیفری از حالت 101 جزا به شعبع 2 کیفری، راه اندازی واحد ارشاد و معاضدت قضایی درمورد مسائل حقوقی و قضایی، ایجاد کانون بسیج حقوقدانان، تقویت واحد پیشگیری از وقوع جرم و اخذ احداث ساختمان دادسرای انقلاب را از اقدامات این اداره برشمرد.

وی موضوع بیشتر پرونده های کیفری را به ترتیب ایجاد صدمه بدنی غیرعمد براثر تصادفات بدلیل ییلاقی بودن منطقه و تردد بسیار بالا که مدیریت استانی را در این زمینه می طلبد، توهین به اشخاص، جرائم مرتبط با موادمخدر و روانگردان عنوان کرد.

ایشان همچنین موضوع بیشتر پرونده های حقوقی را قلع و قمع مستحدثات در اراضی ملی بر اثر تصرفات غیرمجاز، مطالبه چک و سومین آن مهریه است که نشان از کثرت دعاوی خانوادگی است.

مختاری یکی از مشکلات و معضلاتی که در کشور، در استان یزد و شهرستان تفت نمود عینی بیشتری دارد بیکاری و اعتیاد زوج، استفاده نامناسب از فضاهای مجازی، دخالت بیجای بستگان در زندگیهای مشترک، عدم تعلق به مسائل خانوادگی، کمرنگ شدن ارزشها و افزایش چشم و هم چشمی برشمرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار