آیت الله مکارم شیرازی:
طرح تحول نظام سلامت برنامه بسیار قابل توجهی است که در سخت ترین شرایط اقتصادی با توجه به اینکه نیازمند منابع مالی بسیاری بود، اجرایی شد. وزیر بهداشت علاوه بر تسلط بر اطلاعات جامع و کامل، از شجاعت و خلوص نیت برای اجرای این طرح برخوردار بود.
کد خبر: ۴۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 16 June 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار کرد: طرح تحول سلامت برنامه قابل توجهی است، چرا که وزارت بهداشت در دشوارترین شرایط اقتصادی توانسته است طرحی را انجام دهد که نیاز مالی فراوان دارد. 

وی با بیان این که از دولت باید برای اجرای طرح تحول نظام سلامت قدردانی کرد تصریح کرد: شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه این طرح‌ها بوده‌ایم که رضایت مردم را در هم به دنبال داشته است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه این طرح تنها از وزیری چون دکتر قاضی زاده هاشمی بر می آید و انجام این طرح به آسانی از دست شخص دیگری ساخته نیست، افزود: وزیر بهداشت علاوه بر تسلط بر اطلاعات جامع و کامل، از شجاعت و خلوص نیت برای اجرای این طرح برخوردار بود. 

وی با اشاره به لزوم توجه به قم در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: احداث این بیمارستان در پردیسان از جهاتی سزاوارتر است و امیدواریم این طرح، سریعتر کلنگ زنی شود و شاهد پیشرفت آن باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه طب در گذشته در درون حوزه های علمیه یکی از منابع درسی بوده است، عنوان کرد: اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم به فکر احداث دانشکده سلامت و دین است هم جای تقدیر دارد و پیشنهاد این است که نام چنین دانشکده‌ای به طب اسلامی تغییر یابد.

وی افزود: در اسلام اطبای بزرگی حضور داشتند، زمانی که طبابت ما باشکوه بود در غرب خبر چندانی نبود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رعایت بیشتر مسائل اسلامی در بیمارستان‌ها به ویژه در قم شد و افزود: استفاده از طبیب هم جنس و حفظ حجاب پرستاران مهم است و باید در بیمارستان ها فضایی برای نمازخانه بوده و جهات اسلامی رعایت شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهاد خیرین بیمارستان ساز تشکیل شود، گفت: خیرین مدرسه ساز در احداث مدارس اقدامات بابرکتی داشتند؛ اما تشکیل خیرین بیمارستان ساز جاذبه بیشتری نیز خواهد داشت و ما نیز مردم را به نقش آفرینی در این امر ترغیب خواهیم کرد و اجازه هزینه بخشی از وجوهات شرعیه را در این مسئله خواهیم داد.  

این مرجع تقلید با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص اجازه برای فروش موقوفات درمانی، اظهار داشت: شما در این خصوص درخواست خود را به صورت کتبی و با توضیحات کامل ارائه دهید که از آنجا که نمی توان در آن منطقه بیمارستانی احداث کرد، اجازه فروش آن داده شود تا با هزینه آن زمین دیگری برای بیمارستان موقوفی سهامیه خریداری شود.

آیت الله مکارم شیرازی در خاتمه کار در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جهاد فی سبیل‌الله دانست و تصریح کرد: وزیر بهداشت هم در حال حاضر مخلصانه و به صورت جهادی مشغول کار است و امید آن داریم که بسیاری از امور تا زمانی که وی حضور دارد خاتمه یابند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار