مهندس جلال کریمی زند در گفتگو با تابناک:
مدیرصنایع سازمان جهادکشاورزی گفت:بدون ترديد ايجاد صنايع تبديلي کشاورزی يكي از سودمندترين ارتباطات بين دو بخش صنعت و كشاورزي است كه علاوه بر كاهش بيكاري جمعيت روستايي (اعم از فصلي و دائمي)، با استمرار در توليد و ايجاد ارزش افزوده، راندمان توليد را ارتقاء بخشيده و موجبات توسعه مناطق روستايي را فراهم مي آورد.
کد خبر: ۴۸۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 28 August 2017
مهندس جلال کریمی زند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:در یک ساله اخیر منتهی به هفته دولت 96 تعداد 81 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی با مجموع ظرفیت اسمی بیش از 471 هزارتن صار گردیده که احداث و راه اندازی این طرحها نیازمند 2200 میلیارد ریال سرمایه گذاری است که بایستی از محل تسهیلات بانکی و همچنین آورده شخصی سرمایه گذاران تامین گردد. 

وی خاطر نشان کرد:  این طرحها در صورت احداث و راه اندازی 1245 فرصت شغلی را به صورت مستقیم ایجاد خواهند کرد وهمچنین در مدت مذکور تعداد 15 واحد صنایع تبدیلی به مرحله بهره برداری رسیده و پروانه بهره برداری آنها صادر شده است.

مدیرصنایع سازمان جهادکشاورزی اظهار داشت:ا ین واحدها ظرفیت اسمی سالانه بالغ بر 169 هزار تن را دارا بوده و جهت احداث آنها بالغ بر 427 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و اشتغالزایی مستقیم این واحدها 156 نفر می باشد. 

کریمی زند تصریح کرد: در حال حاضر 34 طرح ایجادی، توسعه و سرمایه در گردش نیازمند تسهیلات بانکی تشکیل پرونده و جهت تامین منابع تسهیلاتی به مراجع ذیربط ارسال گردیده که مجموع نیاز تسهیلاتی این طرحها بالغ بر 1100 میلیارد ریال است که امیدواریم اهتمام بانکهای عامل از طرفی و همچنین پی گیری مجریان طرحها به ویژه در زمینه تامین به هنگام تضامین و وثایق سبب گردد که هرچه سریعتر شاهد جذب منابع مالی و راه اندازی طرحهای مذکور باشیم. 

به گفته این مسئول: اين صنايع در صورت  برنامه ريزي و حمايت جدي از سوي دولت مي تواند پيش نياز استراتژي صنعتي شدن و تامين كننده امنيت غذايي كشور بوده و بخش قابل توجهي از اهداف صادرات غير نفتي را محقق نمايد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار