مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برنامه‌ای برای جیره بندی آب در هیچ یک از شهرهای استان و بویژه شهرستان کرمانشاه نداریم.
کد خبر: ۴۵۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 11 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،علی حسین مرادی، اظهار داشت: برنامه‌ای برای جیره بندی آب در هیچ یک از شهرهای استان و بویژه شهرستان کرمانشاه نداریم و تلاش خواهیم کرد که هیچ زمانی به فکر جیره بندی  آب در استان نباشیم.

وی با اشاره به دلایل و عوامل قطعی های آب در برخی از مناطق استان کرمانشاه گفت: بر اساس استاندارد جهانی و گزارش سازمان ملل هر انسانی روزانه به ۵۰ لیتر آب برای آشامیدن، پخت و پز و رفع نیازهای بهداشتی خود احتیاج دارد و لذا سازمان جهانی بهداشت مقدار متوسط سرانه مصرف ۱۵۰ لیتر را برای برآوردن نیازهای بهداشتی هر نفر در روز تعیین نموده است.

مرادی با استناد به گزارش سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد: از مجموع آب های موجود در جهان، تنها ۳ درصد قابل دسترس است و باقی مانده آب دریا و غیرقابل شرب است که از این 

۳ درصد، ۲.۵ درصد به حالت یخ و در یخچالهای قطب جنوب و قطب شمال وجود دارد و در دسترس بشر نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مقدار مصرف آب در ایران به ازای هر نفر را ۱۹۷ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز عنوان کرد و افزود: در کلانشهرهای ایران در 

اوج فصل گرما، میزان مصرف به ۲۵۰ لیتر در روز هم می‌رسد و در  شهر کرمانشاه نیز در همین مقدار و گاهی بیشتر است.

این مسئول الگوی مصرف آب برای هر مشترک در هر ماه را  بین ۱۸ تا ۲۰ متر مکعب و در شهرهای گرمسیری تا ۲۴ متر مکعب عنوان کرد و گفت: این عدد از سوی مشترکان رعایت 

نمی شود.

وی عدم رعایت الگوی مصرف، استفاده از انشعابات غیر مجاز، وجود شبکه های فرسوده، حوادث و اتفاقات ناشی از عملیات اجرایی سایر دستگاهها، استفاده از سیستم های خنک کننده همچون کولرهای آبی در فصل گرما، مصارف غیرضرور و غیر متعارف مانند شستن کوچه ها و معابر، حیاط خانه ها و شستن ماشین را از مهمترین دلایل موثر در توزیع آب و افت فشار و بعضا قطعی در برخی از مناطق شهر کرمانشاه و شهرهای استان تاثیرگذار دانست.

مرادی بیان کرد: عدم کنترل تاسیسات داخلی، وجود پدیده نوظهور ریزگرده ها، کمبود مخازن و عدم اجرای خطوط بین مخازن و افزایش ظرفیت تصفیه و تامین آب در شرایط فعلی، اختلال در ایجاد تاسیسات از جمله برق و نقص در الکتروپمپ ها، کاهش منابع آبی مانند چشمه ها، سراب ها و چاههای آب از مهمترین دلایلی است که در توزیع آب و افت فشار و بعضا قطعی در برخی از مناطق شهر کرمانشاه و شهرهای استان تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب ناچار به تعدیل فشار بر شبکه و اعمال محدویت در توزیع آب  در ساعتی از شب در برخی مناطق شهر کرمانشاه است و این وضعیت برای رفاه حال آنها می باشد که در ساعات روز با کمبود آب مواجه نشوند.

مرادی رعایت الگوی مصرف، کنترل مصرف آب ناشی از تاسیسات داخلی، مصارف غیر ضروری و نامتعارف و استفاده از مخزن ذخیره و پمپ آب برای واحدهای بیش از ۳ طبقه که بر اساس مقررات مسئولیت تامین فشار برعهده خود مشترکان می باشد، را توصیه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به شهروندان عنوان کرد.

وی یادآور شد: در فصل گرما هر مشترک اگر ۱۰ درصد از مصرف آب را صرفه جویی کند، قطعا ما با مشکل کمتری مواجه هستیم و امیدوارم با این راهکارها مصرف آب مدیریت شود و شهروندان ما را در ارائه خدمت بهتر یاری نمایند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار