فرماندار مشهد گفت: در فرآیند تایید یا ابطال انتخابات یک حلقه مفقوده داریم که مربوط به عدم اعلام نظر هیأت نظارت شهرستان در خصوص نتیجه انتخابات شورای شهر مشهد بود.
کد خبر: ۴۴۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 14 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد رحیم نوروزیان با بیان این مطلب که هیأت نظارت شهرستان می بایست پنج روز پس از تایید هیأت اجرایی نظر خود را اعلام کند، اظهار کرد: پس از آن که در هفته گذشته ۳۰صندوق را بازشماری کردیم و تفاوت معناداری ایجاد نشد، در جلسه ای مشترک به شکایت ها رسیدگی کردیم و در آنجا گفتیم که ما از اول نظرمان این بود که شکایت ها مبنا و اساسی ندارد و اکنون هم شاهد این هستیم که تغییری در آرا ایجاد نشد.

وی افزود: بنابراین باتوجه به عدم تغییر نتیجه، هیأت اجرایی صحت انتخابات را اعلام کرد و هیأت نظارت شهرستان می بایست تا پنج روز پس از آن نظر خود را که تایید یا ابطال یک شعبه، چند شعبه یا تمام شعب می بود اعلام می کرد که این اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد: این کار آقایان منطبق با قانون نیست و باید از خودشان پرسید که نتوانسته اند یا نخواسته اند که نظر دهند؛ چراکه می بایست طبق قانون تایید یا رد صحت انتخابات را اعلام می کردند.

نوروزیان در پاسخ به این سئوال که عنوان می شود معترضین اعتراض های خود را مستقیم به هیأت نظارت استان برده اند، گفت: خیر این چنین نیست و افراد در صورتی حق دارند شکایت خود را به هیأت نظارت استان ببرند که هیأت نظارت شهرستان انتخابات را تایید کرده باشد و آنجاست که هیأت نظارت استان ۱۵روز زمان دارد تا موضوع را بررسی کند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه حلقه مفقوده­ موجود مربوط به این است که هیأت نظارت شهرستان نظر خود را در مدت زمان قانونی اعلام نکرده است، ادامه داد: هیأت نظارت استان عنوان کرد که می بایست ۱۰درصد از صندوق ها بازشماری شوند که پاسخ ما این بود که ابتدا مشخص کنید جایگاه قانونی الان کجاست و اکنون در چه مرحله ای هستیم، اگر هیأت نظارت شهرستان تایید کرده است سپس شما ۱۵ روز زمان دارید تا به شکایت ها رسیدگی کنید، اگر هیأت نظارت شهرستان تایید نکرده پس می بایست ابطال را اعلام کنید که آن را هم نگفته، بنابر این شما ابتدا مشخص کنید در چه مرحله ای از فرآیند قانونی هستیم.

وی گفت: پس از آن مسئول هیأت نظارت استان نامه ای نوشتند و در آن نامه هیچ گزارشی در مورد مردود بودن انتخابات توسط هیأت نظارت شهرستان ایراد نشده بود و استنباط می شد که فرض را بر تایید گذاشته اند و گفتیم پس این نامه را فرض بر تایید می گذاریم تا محل و ورود قانونی درست شود.

نوروزیان متذکر شد: آقایان برای بازشماری شرط و شروطی گذاشته بودند که مخالفت کردیم و گفتیم فقط در چهارچوب قانون بازشماری را انجام خواهیم داد و هیچ شرط و شروط خارج از قانونی را قبول نمی کنیم.

وی ضمن بیان این مطلب که استاندار محترم هم بر تفاهم تاکید داشتند، بیان کرد: براساس تفاهم قرارشد ۴۰صندوق مجددا بازشماری شود و اگر تفاوت معناداری ایجاد شد بازشماری را تا ۱۰درصد از صندوق ها انجام دهیم و در غیر این صورت تا همان ۴۰صندوق متوقف شود.

نوروزیان افزود: چنانچه تفاوتی در نتیجه آرا ایجاد نشود هیأت اجرایی دیگر به هیچ وجه با ادامه بازشماری موافقت نخواهد کرد؛ چراکه هم فراتر از شرایط قانونی است و هم این کار به منزله بی توجهی، بی احترامی و لوس کردن رأی مردم قلمداد خواهد شد.

وی گفت: مقرر بود بازشماری ۴۰صندوق از ظهر امروز با نمایندگان معترضین و منتخبین و سایر عوامل انتخابات آغاز شود و امیدواریم که تا پایان امشب خاتمه یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار