امیر شهلا در گفتگو با تابناک رضوی؛
انتخابات شورای شهر مشهد در حالی مشخص شد که شوک پیروزی لیست امید، متولیان مدیریت شهری مشهد را در برگرفت.برنده شدن لیست امید سیستم مدیریت شهری را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است. بر همین اساس انتخاب شهردار مشهد از جمله مسائل داغ این روزها است.
کد خبر: ۴۳۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 28 May 2017
معیارهای شهردار آینده مشهد مشخص شده است/ در زمان قانونی بدون تاخیر معرفی می شود

به گزارش تابناک رضوی؛ انتخابات شورای شهر مشهد در حالی مشخص شد که شوک پیروزی لیست امید، متولیان مدیریت شهری مشهد را در برگرفت. مشهد که در چند سال اخیر روی مدیریت اصلاح‌طلبی را به خود ندیده حال با برنده شدن لیست امید سیستم مدیریت شهری را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است. بر همین اساس انتخاب شهردار مشهد از جمله مسائل داغ این روزها است. شهردار اصلاح‌طلب در شهری که شهرداری سیاسی داشته جای بحث و گفتگوی بسیاری دارد. در این خصوص خبرنگار تابناک رضوی به سراغ امیر شهلا، اولین رأی مردم مشهد رفت و در مورد گمانه‌زنی‌های شورای پنجم برای انتخاب شهردار گفتگو کرد.

در این خصوص امیر شهلا در مورد شهردار آینده مشهد گفت: شورای شهر پنجم تاکنون وارد مصادیق درباره شهرداری مشهد نشده است اما در حال تدوین شاخص‌های مربوط به انتخاب شهردار هستیم.

وی افزود: شاخص‌های انتخاب شهردار تا حدودی نهایی شده اما منتخبین شورای پنجم هنوز به جمع‌بندی نهائی نرسیده‌اند اما به محض رسیدن به جمع‌بندی نهایی در خصوص شاخص‌ها، افراد نزدیک به آن شاخصه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرند تا از میان آنان به بهترین گزینه برای کلان‌شهر مشهد برسیم.

منتخب مردم مشهد در شورای پنجم در خصوص اینکه آیا شهردار مشهد اصلاح‌طلب خواهد بود، بیان کرد: صرفاً بحث اصلاح‌طلبی مطرح نیست بلکه برای انتخاب شهردار باید به موارد زیادی از جمله شایسته‌سالاری دقت نظر داشت. 

وی ادامه داد: شورای پنجم قصد دارد شهرداری انتخاب کند تا از همه ظرفیت‌های شهر استفاده کرده و این فرد کارشناس، برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی برای شهری داشته باشد که هر ساله حضور شاهد 25 میلیون زائر داخلی و خارجی است. از سوی دیگر شهردار باید بتواند مشکلات، بحران‌ها و جمعیت کلان‌شهر مشهد را به‌خوبی مدیریت کند. 

شهلا در خصوص برخی شاخص‌های انتخاب شهردار آینده افزود: شهردار مشهد باید کسی باشد که در سطح کلان دارای تجربه، مهارت‌های کافی بوده و امکان اداره مسائل مشهد را داشته باشد. مرتبط بودن رشته تحصیلی، بومی بودن فرد، داشتن سابقه مدیریت و... اهمیت دارد و جز شاخصه‌ها است اما تاکنون شاخص‌های کلی جمع‌بندی نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: آغاز به کار شورای پنجم، چهارم مردادماه خواهد بود که سعی می‌شود تا این تاریخ و در روزهای ابتدایی شروع به کار شورای پنجم در مورد شهرداری مشهد تصمیم‌گیری شود و قبل از اینکه وارد صحن شورا شویم این موارد مشخص خواهد بود.

این فعال سیاسی در ارتباط با احتمال وی در خصوص ریاست شورای شهر پنجم خاطر نشان کرد: برای انتخاب ریاست شورای شهر مشهد رأی اول داشتن و یا سر لیست بودن مطرح نیست. تمام اعضای شورای مشهد لیست امید هستند و همه توانمند هستند. 

وی در پاسخ به شاخص‌های ریاست شورای پنجم بیان کرد: فردی به‌عنوان رئیس شورا انتخاب خواهد شد که بتواند نیازهای عمومی شورا را تأمین کند. الزاماً نفر اول بودن مورد تأکید نخواهد بود. با توجه به یکنواختی اعضای شورای شهر پروسه انتخاب ریاست در فضای دوستانه و بر اساس تخصص‌ها شکل خواهد گرفت.

شهلا در پایان گفت: با توجه به اعتراض‌های صورت گرفته، بنا است ده درصد صندوق‌ها بازشماری شود و سپس سلامت انتخابات به تائید برسد. بنابراین تاکنون جمع نمایندگان منتخب شورای پنجم استوارنامه‌ها را دریافت نکرده و به‌صورت قانونی نمایندگان مردم نیستند. بنابراین پس از آن‌که به‌صورت قانونی نماینده شورا شهر شدیم این بحث‌ها بیشتر موردبررسی قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میری
|
United States
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
ایشان مدیری شایسته و کار بلد هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار